Ons huis in Canada - Reisverslag uit Victoria, Canada van Rowan - WaarBenJij.nu Ons huis in Canada - Reisverslag uit Victoria, Canada van Rowan - WaarBenJij.nu

Ons huis in Canada

Door: Jurriaan

Blijf op de hoogte en volg Rowan

07 Oktober 2021 | Canada, Victoria

Het was even afwachten hoe het ons zou bevallen om weer in een appartement te gaan wonen. We houden ervan om buiten te zijn en het idee van buren rondom gaf wat (mindere) herinneringen aan de studenten tijd. Gelukkig is het goed vertoeven aan 1008 Pandora Avenue op loop afstand van Down Town Victoria. Het gebouw staat in een ‘upcoming’ wijk waar momenteel veel nieuwe flats opgetrokken worden. Ook ons gebouw is slechts 1.5 jaar oud (op google street view is het nog in aanbouw) en dat is aan alles te merken. Het ligt er keurig bij en van de buren hoor je weinig!

Onze woning is een ‘condo’ van circa 60 vierkante meter, met één slaapkamer en een balkon. De woonkamer inclusief keuken is 8x4 meter wat met ons tweeën prima te doen is. Het appartement is ‘furnished’ dus het basis meubilair is reeds voorzien en gelukkig redelijk in onze smaak! De tweede slaapkamer is wel een gemis, waar laten we nu de rommeltjes? Toch maar even een storage locker in de kelder huren.

Jan des Bouvrie zou trots op ons zijn geweest, want alle wanden en deuren in het appartement zijn wit. Zelfs voor Jur die dol is op strak is het toch wel heel erg strak. Daarom zijn we vandaag op plantenjacht gegaan bij “Gardenworks” in Oak Bay. Na de pick-up in een veel te klein parkeervak te hebben gewurmd werden we door een vrolijke medewerkster geholpen aan een 1e hoeveelheid planten. Een beetje groen in huis doet goed! En zoals alles in Canada is het niet goedkoop, voor 5 planten en 4 potjes waren we ruim 230 Canadian dollar verder.

De keuken bevalt ons erg goed, deze heeft een (schier)eiland met bar met voldoende ruimte om uitgebreid te koken. Net iets voor ons! Ook de keuken is voorzien van alle basis materialen al was dat relatief schaars naar onze standaard. Daarom hebben we vandaag nog extra pannen, borden en bestek opgehaald bij de werf. Deze artikelen waren over na het overvaren van de schepen van Roemenië naar Canada. Een 60-daagse trip.

Tevens is het even wennen aan de slaapkamer, thuis hadden we een groot 180cm breed bed. Hier moeten we het doen met ietsje minder. Nice and cosy! Overigens een prima bed.

Het appartementen complex is voorzien van een binnentuin op de 2e verdieping, waar wij op uit kijken. Dit is een gemeenschappelijk ruimte met een relax area (fire pits), BBQ area (jeej!), een honden trainingsveld en een vrij grote gym. Echt ideaal en zeker in de zomer perfect om bij huis te kunnen relaxen!

Als kers op de taart zit de supermarkt recht onder ons gebouw en is deze dagelijks tot 23:00 geopend. Je kan zelfs binnendoor de supermarkt in, perfect om op zondagochtend in je huis-pak ontbijt te gaan halen zullen we maar zeggen..

Het enige waar we nog even aan moeten wennen is de hoeveelheid homeless people op straat. Schuin tegenover het gebouw is de opvang en dagelijks wachten er vele mensen op hulp. Veel mensen trekken naar de West kust omdat hier het hele jaar een gematigd klimaat heerst. En gek gezegd is dat perfect voor als je homeless bent... Gelukkig zijn de mensen niet vervelend en zodra we gesetteld zijn gaan we kijken of we wellicht van tijd tot tijd kunnen helpen bij de opvang. Wie goed doet..

Al met al zijn we al redelijk gesetteld en voelen wij ons al thuis. Een goede start van ons avontuur!

• 07 Oktober 2021 - 17:33

Aliejanne Benning:

Ziet er goed en gezellig uit

• 08 Oktober 2021 - 13:04

John En Tineke Jellema:

Gezellig en informatie verslag van "Ons huis in Canada". Leuk de foto's te bekijken. Een paar groene planten er bij maakt het wat minder strak. Hoe staat de Canadese dollar tov de Euro? Het is een schoon en aantrekkelijk appartement, gemakkelijk bij te houden. En de supermarket onder je, dat is handig. Ook de gym zo in de buurt is ook niet verkeerd. De corona kilo's een beetje wegwerken. We vinden het fijn om jullie op deze manier te volgen. Het is net of we even om 't hoekje kunnen kijken. En wat betreft de homeless people verhalen, daar zijn we ook benieuwd naar. Zo te lezen voelen jullie je al een beetje thuis.

• 08 Oktober 2021 - 22:52

Albertje:

Heerlijk om over jullie eerste dagen te lezen. Alles is nieuw en moet nog ontdekt worden. Leuk die plantjes maar inderdaad wel prijzig haha !!
    kijk nu al uit naar jullie volgende verslag b!!