Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Rowan - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Rowan - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland!

Blijf op de hoogte en volg Rowan

06 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Paihia

Zo eerste dagen in nieuw zeeland zitten er op, helaas nog niet helemaal jetleg vrij :( Aangezien we geen laptop mee hebben zal het schrijven van blogs wel wat lastiger worden in vergelijking met mijn vorige reizen. Ma goed, ga me best doen voor jullie ;)

Zondag was de grote dag. Zoals altijd waren we ruim op tijd  vertrokken,       namelijk om 10 uur. Thuis  hadden we nog uitgebreid ontbeten  omdat het papa en mama hun 29e trouwdag was. 3.5 uur van te voren  waren we al op Schiphol, waar 3 uur met een internationale vlucht normaal is (typisch familie Benning). Bagpacks ingecheckt en nog even wat gedronken.  Toen was het tijd  voor afscheid, het drong nog steeds niet echt tot mij door dat we echt gingen, helemaal naar de andere  kant van  de wereld.

De reis ging heel voorspoedig. Van Amsterdam  naar Dubai hebben we 6 uur lang alleen naar film gekeken. Omdat we iets later uit adam waren vertrokken, hadden inez en ik een beetje stress met de overstap. We hadden maar 1.5 uur en dan ook nog iets vertraging.... het bleek ruim genoeg tijd. Van Dubai naar Melbourne was iets meer dan 13 uur, waarvan we een groot deel hebben geslapen en ik veel heb gesnotterd. In totaal zijn er 3 pakjes zakdoekjes door gegaan, niet echt ideaal verkouden zijn aan het begin van je reis. In Melbourne weer een korte overstap voor het laatste deel van de reis; meer dan 3 uur naar auckland. Dinsagochtend om 5 uur s ochtends kwamen we aan in Auckland. Bagage ophalen, door de douane, door een scan, door nog een scan en we konden op pad! We gingen met de bus naar een treinstation, waar we op een trein stapte die vlak bij ons hostel zou stoppen. Alles bij elkaar waren we om 8 uur in het hostel. Tijd voor een dutje!

Rond 12 hadden we de wekker gezeten (anders komen we nooit van die  jetlag af), en rond 2 liepen we in de stad. Tijd voor lunch, wat verkenning en boodschappen doen. Mooi park gevonden, universiteit bekeken, de hoofdwinkel straat en de haven; beide vonden we auckland niet veel aan. Niet extreem mooi of special.

S avonds bied het hostel waar we zaten voor 3 dollar een maaltijd aan, ideaal! Uiteindelijk vroeg  naar bed gegaan, maar we waren allebei om half 4 wakker, leuk dat tijdverschil (het is hier 11 uur later dan bij jullie).

Aangezien  we de stad wel gezien hadden (vonden we), gingen we de volgende dag om 10 uur met de boot naar Waiheke Island, 45 minuten van auckland. Heerlijk dagje daar gehad, prachtig uitzicht vanaf de boot, super  mooie stranden gezien op het eiland en een leuke wandeltocht gemaakt. Waarbij we enigszins verdwaalt zijn omdat de bordjes alles behalve duidelijk de route aangaven. Maar no worries, het was geen groot park. De bus chauffeur vertelde net dat de kinderen op het eiland zich nog wel eens vervelen, en met de bordjes op de loop gaan. Dus misschien lag het toch niet helemaal aan ons.

Eind van de middag waren we weer terug in het hostel, tijd om spullen weer een beetje te pakken omdat we de volgende ochtend vroeg moesten vertekken met de bus. Weer voor 3 dollar gegeten in het hostel en daarna naar een welkomsborrel van de reisorganisatie. Erg leuk om alvast een paar mensen te ontmoeten die de volgende dag in de zelfde bus als ons zouden zitten Rond half 9 waren we allebei helemaal kapot en zijn we terug naar het hostel gegaan. Die hike en zeewind hadden hun werk goed gedaan; beter geslapen dan de eerste nacht.

Vanochtend om half 8 moesten we verzamelen bij de bus en terwijl ik dit typ zitten we in de bus opweg naar Paihia, een strandplaatsje noordelijk van auckland in een deel dat heet Bay of Islands. Daar zullen we 3 nachten slapen, met morgen een trip naar Cape Reinga het meeste noordelijke punt van het noorder eiland. Hier komen de tasmaanse en persische zee samen. Verder gaan we zandborden. De omgeving waar we door rijden, doet me erg denken aan Canada.

Zondag zullen we weer terug in Auckland zijn en zullen er maandag een hele dag moeten doorbrengen (helaas) want de bus gaat dinsdag pas weer verder.

Tot zo ver de update! ;)