Eerste dagen - Reisverslag uit Darlaston, Verenigd Koninkrijk van Rowan - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Darlaston, Verenigd Koninkrijk van Rowan - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Rowan

07 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Darlaston

Pff nou het heeft even geduurt, maar ik ben voor een uurtje weer op internet. Man was is dat vervelend als je gewent bent altijd internet te hebben en dan nu niet eens te kunnen whatsappen ofzo.
Ma goed, ik zal jullie even vertellen wat ik de afgelopen dagen allemaal mee heb gemaakt.

Maandag zijn we (papa, mama, inez, anne en ik) om iets voor 6 vertrokken richting schiphol. Was een beetje te vroeg (we kwamen om half 8 aan en ik vloog pas om 10 uur). Eerst me grote koffer ingecheckt en daarna hadden we nog tijd om met zijn alle wat te drinken.
Veel te snel ging die tijd natuurlijk voorbij en toen moesten we al afscheid nemen. Bah, al weer. Verschrikkelijk vind ik dat. Zo door de doanne heen en alles heen, en toen had ik nog ruim een half uur voordat ik het vliegtuig in moest, of tenminste, dat zei me vliegticket. Uiteindelijk werd dat 50 minuten, want natuurlijk:vertraging. In de 'wachtruimte' zaten allemaal mannen in pak enzo. Overduidelijk allemaal op zakenreis. In het vliegtuig zat ik ook naast zo'n man (iets ouder, je weet wel, papa en mama hun leeftijd). Die vent kon niet van zijn telefoon afblijven, had hem nog steeds aanstaan toen we richting de landingsbaan reden (mag helemaal niet) en zodra het mocht had hij zijn laptop tevoorschijn en was druk aan het werk.

Ik heb het onderweg wat rustiger aangedaan en heb een beetje geslapen. Toen ik aankwam, was ik ook weer zo door de douane heen en bagage duurde ook maar iets van een kwartier. Mijn koffer kwam er als een van de eerste uit, HOERA. Toen opzoek naar de vrouw die mij kwam ophalen. Haar naam is Sue en ze stond met een naambordje op mij te wachten (hoe cool,, dan voel je je best belangrijk :P). Sue is een klein grijs vrouwtje, gok haar een jaar of 60 en zij is mijn mentor op het bedrijf.

We zijn meteen vertrokken van het vliegveld, op naar mijn appartement. Dit bleek niet in Birmingham te liggen, maar wel in de buurt. Het plaats je waar ik woon heen Darlaston. Heb nog niet echt de tijd gehad om dingen te bekijken, dat komt die weekend.

Bij het appartement aangekomen, ontmoette ik Dawn. Als je er van uit gaat dat je een man gaat ontmoeten, is het toch even wennen als er dan een wat langere vrouw met zwart haar van een jaar of 30 voor je staat haha. Dawn liet me het appartement zien, ze had me bed opgemaakt en boodschappen gedaan (WAUW ja). Over het appartement zelf kon ze me neit heel veel nuttige info vertellen, het was meer van: hier de slaapkamer, keuken, woonkamer, badkamer, opberghok, andere slaapkamer. Had ik zelf oook allemaal wel kunnen uitvinden =P

Afscheid genomen van Dawn en Sue en ik gingen opweg naar ons volgende adres; kantoor West Blomwich. Op dit kantoor zit het calcentre waar de huurder hun klachten kunnnen vertellen en als er iets kapot is in hun appartement. Sue en ik gingen hier langs de ICT mensen, om te zorgen dat ik thuis internet zou krijgen en op kantoor een accoutn zou hebben. Ook gingen we langs een mevrouw die geld had voor Sue zodat we een buskaart konden kopen. Bussen zijn hier overigens nog al irritant, ze rijden absoluut niet op tijd. Behoorlijk irritant als je op tijd op kantoor wilt komen.

Nadat we een buskaart hadden gekocht, heeft Sue me nog laten zien waar de supermarkt is. Daar hebben we afscheid genomen. Ik wou nog een paar boodschapjes doen, en ben daarna zelf naar huis gelopen.

Thuis eerst maar eens wat gegeten, want het was al 3 uur en ik had honger! Krijg je als je geen lunch hebt gehad. Het was erg koud, maar volgens Dawn zat de verwarming op een schakelaar en zou deze vanzelf aanspringen. Nou niet dus, heb de hele dag in de kou gezetten. S avonds pizza in de over gestopt en daarna was ik het zat. Heb bij buren aangebeld om te vragen of ze me alsjeblieft wouden helpen met die k't verwarming. Bleek dat de verwarmingen allemaal uitstonden.
Alles gaat hier op electriciteit, en dus zit bij elk stopcontact (en verwarming) een aan en uit knop. Alle verwarmingen stonden dus uit. Na wat moeite begreep ik van mijn buren dat ze verwarmingen 's nachts warmte opslaan en die de volgende dag dan uitstralen. Raar systeem, maar het werkte blijkbaar. Kon me buren trouwens neit zo goed verstaan, volgens mij waren ze iers ofzo. Zo wie zo is het soms wel een moeilijk om mensen te verstaan, ze hebben een beetje een dialect.

De volgende octhends was het inderdaad een stuk warmer, maar nog steeds niet echt lekker. Kwam er achter dat ik 1 verwarming was vergeten aan te zetten in de woonkamer. Fijn, want die zou dus de volgende dag pas warm worden. Om 8 uur had ik me wekker gezet, want de loodgieter zou op bezoek komen tussen 8 en 12 omdat me wc bril kapot was. De beste man kwam rond 10 uur en is zo'n beetje tot een uur of 3 geweest. Die bril was zo vervangen, maar ik had hem gevraagd om ook even te kijken naar het doortrek systeem want de wc trok slecht door. Papier bleef hangen. Heeft ie uiteindelijk het doortrek systeem vervangen, maar de wc was nog niet optimaal. Woensdag rond half 6 zou ie terug komen om er weer naar te kijken.

Woensdag me eerste werkdag. Sue kwam me om half 9 ophalen. Toen we aankwamen waren er al een paar andere mensen op kantoor waar ik aan voorgesteld werd. Op kantoor ontmoette ik ook Mark (head of corporate assets). Mark en Sue zitten samen in een kantoor en met hun heb ik tot nu toe nog het meeste te maken gehad.
Eerst was het de bedoeling dat ik aan een meeting zou deelnemen met Mark, maar volgens Mark was dat misschien toch neit zo'n goed idee omdat ik waarscjijnlijk toch geen idee had waar er over gesproken werd. Dus ging ik met Sue en de rest van de afdeling (stuk of 15 denk ik) op site visite. We gingen kijken een nieuw flatgebouw waar Accord een aantal blokken van bezit. Ik begreep uiteindelijk dat het vooral ging om te kijken hoe het zat met de brandveiligheid van dit nieuwe gebouw. Het was niet super interesant maar wel leuk om het gezien te hebben. Daar gingen we weer terug naar kantoor.

De rest van de dag en vandaag ben ik eigelijk vooral bezig geweest met dingen doorlezen om meer inzicht te krijgen in de dingen die ik straks ga doen voor mijn opdracht. De informatie heeft te maken met manier om huizen energie zuiniger te krijgen om aan de EU norm van 2020 te kunnen voldoen en op wat voor manier en via welke instanties die investering gefinancied kunnen worden. Interesant maar op een gegeven was er niks nieuws meer voor mij te lezen.

Ik zou vanmiddag een afspraak hebben met Mark, zodat we konden beslissen op welke opdracht ik me nou ga focussen, maar helaas had hij geen tijd, dus kon ik rond 3 uur al naar huis.

Het was de bedoeling dat Paul de opdracht met mij zou doornemen enzo, maar hij is ziek. Nu moet Mark dus eigelijk zijn taak een beetje overnemen, maar Mark heeft het eigelijk te druk daarvoor. Sue heeft belooft dat het beter wordt, en daar ben ik ook van overtuigd. Hopelijk wordt Paul snel beter, dan ik hem ontmoeten en echt aan de gang met mijn stageopdracht.

Mijn internet probleem thuis, heb ik te danken aan het meisje dat voor mijn in het huis zat. Er is een dongel (usb stick met internet) voor studenten die in het appartement zitten waar ik ook zit. Je krijgt hem aan het begin van je bezoek en moet hem inleveren aan het eind van de 5 maanden. Helaas heeft deze slimme meid hem meegenomen, dus heb ik geen internet. Hopelijk volgende week!
Tot die tijd kan ik naar de bieb, waar ik gratis voor een uur kan internet en ik ga van het weekend op zoek naar een internet cafe zodat ik hopelijk kan skype met Anne en ouders + zussie.

Nou dat was het wel voor nu volgens mij.... Zal van het weekend ook even kijken of ik fotos van uploaden. Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowan

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 30780

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2021 - 05 Oktober 2023

Canadian expats

03 Oktober 2016 - 03 Januari 2017

Reizen in Nieuw Zeeland en Australie

23 Augustus 2014 - 13 Januari 2015

Afstudeerstage in Suriname

04 Februari 2013 - 02 Juli 2013

stage in Birmingham

30 Augustus 2012 - 21 December 2012

Studeren in Canada

Landen bezocht: