Rugby! - Reisverslag uit Darlaston, Verenigd Koninkrijk van Rowan - WaarBenJij.nu Rugby! - Reisverslag uit Darlaston, Verenigd Koninkrijk van Rowan - WaarBenJij.nu

Rugby!

Blijf op de hoogte en volg Rowan

26 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Darlaston

Afgelopen weekend was een leuk weekend. Eigelijk zou ik het hele weekend rugbyen en rugby kijken maar dat liep iets anders.

Zaterdag ochtend moest ik om kwart over 10 bij de rugby in Birmingham zijn. Dus om 20 over 8 stapte ik in bus richting Wednesbury, om daar op de metro te stappen naar Birmingham Snow Hill. Vanaf Snow Hill moest ik ongeveer 10 minuten lopen naar de bus die me voor de rugbyclub zou afzetten. De hele reis ging zonder problemen en alles liep lekker in elkaar over. met als gevolg dat ik ruim 3 kwartier te vroeg op de club was.

Op de club waren allemaal al voorbereidingen in gang voor die middag, de laatste wedstrijden van het eerste team. Ik zat buiten, lekker in het zonnetje op een bankje te wachten tot de andere meiden arriveren. Om een gegeven moment kwam Tim, mannetje van van alles en nog wat bij de club, naar mij toe en vertelde mij dat de meeste zich al hadden verzameld op het veld waar we moeten spelen.

Toen ik naar het veld liep, zag ik heel veel oudere mannen, kenden elkaar blijkbaar allemaal en groeten elkaar als oude vrieden.Ik zag geen meiden. Terwijl ik me scheonen aan het aantrekken was, vroeg 1 van de mannen: where are your buddies? toen moest ik natuurlijk toegeven dat ik geen idee had. gelukkig was een andere man zo aardig om op te merken dat de meiden op de andere parkeerplaats waren.

Dit wedstrijd was georganiseerd door de Moseley Players Assocation; een organisatie om oudspelers/coach of wat dan ook betrokken te houden bij rugby club. Elk jaar, tijdens de laatste mannen wedstrijd van het seizoen, werd het georganiseerd met aansluitend een lunch.
We zouden die ochtend een 6 tegen 6 touch rugby tournooitje spelen. Er waren 6 teams, waaronder 1 team dat een mix van 3 dames en 3 heren was, en omstebeurt zouden we 2x 5 minuten spelen. Het was heerlijk weer en gezellig om zo'n vriendschappelijk wedstrijd te spelen. Helaas hebben we wel alles verloren. Die oud spelers waren nog behoorlijk snel en goed. Achteraf hoorde we ook dat een aantal van deze mannen voor Engeland en Wales nationale teams hadden gespeeld.

Dan het toernooitje hadden we even tijd om ons om te kleden en toen ging ik met nog 3 meiden naar de lunch. Het was een 3 gangenlunch en iedereen had tafelplaatsen aangewezen. behoorlijke sjieke bedoeing, hoewel de ruimte tussen de tafels niet erg groot was wat het erg moeilijke maakt voor de serveerster om eten te serveren en drinken rond te brengen. Het was gezellig, hoewel ik geen idee bij wie ik precies aan tafel zat, op de dames na dan. Tijdens de lunch kon je ook lootjes kopen, om te assocation te steunen en natuurlijk waren er prijzen te winnen. Helaas heb ik nisk gewonnen.
Maar, een jongeman bij ons aan tafel won een moseley wedstrijd shirt. Hij bleek de prop van het eerste team te zijn en aan het eind van de lunch gaf hij het shirt aan mij 'ik heb er toch niks aan'. Ik helemaal blij, want ik had zo wie zo als iets van moseley willen kopen als aandenken. maar nu had ik iets gekregen, veel leuker natuurlijk. Ik moest het shirt alleen nog even wisselen bij de fanshop, want een 2XL is niet echt mijn maat.

Na de lunch was er de mannen wedstrijd. Leuk om te kijken, heerlijk weer, alleen jammer dat de mannen verloren. En dat toen ik thuis kwam behoorlijk hoofdpijn had en een gi-gan-tisch verbrand hoofd. Zonnesteek dus. Eerst echt mooie dag van het jaar, wanneer ik de hele dag buiten ben en ik krijg een zonnesteek.

Zondag zou ik meespelen met in de vriendschappelijke wedstrijd tegen Leeds. Helaas had ik toen nog steeds hoofdpijn dus heb ik dat afgezegt. Baalde wel, had graag eindelijk weer een wedstrijd willen spelen. De laatste was begin november in canada!

Deze week was stage oke. Maandag en dinsdag had ik lekker werk te doen. Woensdag zijn Ninan en ik naar een cursus geweest in Birmingham, de ging over leidershap, erg interesant. Helaas had ik gisteren niet zo veel te doen. Paul had een trainingdag, Mark ook en sue die heeft een paar dagen vrij. En vandaag was min of meer het zelfde, paul was er weer niet en die was ik juist nodig voor mijn werk. In overleg met Mark ben ik om half 12 naar huis gegaan, vroeg weekend! Vandaag zijn ook Nina haar broertje en nichtje aangekomen. ze blijven een weekend. VOlgend weekend komen papa, mama en inez al!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowan

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 30691

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2021 - 05 Oktober 2023

Canadian expats

03 Oktober 2016 - 03 Januari 2017

Reizen in Nieuw Zeeland en Australie

23 Augustus 2014 - 13 Januari 2015

Afstudeerstage in Suriname

04 Februari 2013 - 02 Juli 2013

stage in Birmingham

30 Augustus 2012 - 21 December 2012

Studeren in Canada

Landen bezocht: