Bath and Bristol - Reisverslag uit Darlaston, Verenigd Koninkrijk van Rowan - WaarBenJij.nu Bath and Bristol - Reisverslag uit Darlaston, Verenigd Koninkrijk van Rowan - WaarBenJij.nu

Bath and Bristol

Blijf op de hoogte en volg Rowan

29 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Darlaston

Hallo hallo hallo!
Wat heb ik een geweldig weekend gehad, echt heerlijk!

Zaterdag heb ik eigelijk niet heel veel bijzonders gedaan. Lekker uitgeslapen, boodschappen gedaan, huis schoon gemaakt enzo enzo. Allemaal huishoudelijke klusje. 's avonds was de tintanic op tv, dus die gekeken en ondertussen me koffer ingepakt.

De volgende dag werd ik helaas al om 7 uur wakker, een half uur voor de wekker. Ma ik ben wel meteen uit bed gegaan, het was super mooi weer en ik had best wel zin om weg te gaan, weer een ander stukje het prachtige Engeland bekijken! En tijd doorbrengen met Alie, een studie genootje die ik eigelijk nog helemaal niet zo goed kende. Omdat ik zo vroeg wakker was en dus ook vroeg klaar om te gaan, ben ik lopend naar het metro station gegaan. Daarna met de metro naar Birmingham, vanaf Birmingham met de trein naar Bristol en dan in Bristol overstappen op de trein naar Bath.

Onderweg kwam ik er achter dat ik Alie haar nummer helemaal niet had, wat natuurlijk niet heel handig is al 1 van de 2 in een plaats komt waar ze helemaal nisk kent. Alie bleek achteraf met het zelfde probleem te zitten =P Ma gelukkig ging het allemaal heel makkelijk, bath heeft een klein station.

Eerst gingen we een stukje lopen, richting het centrum van Bath. Daar heb ik eerst wat gegeten, want ik had nog geen lunch gehad en had enorme trek! Daarna gingen we lopen naar Alie haar huis, wat aan de andere kant van Bath ligt.Het was een behoorlijk stuk lopen, maar we pakte wel meteen alle mooie toeristische plekjes mee. Bij de Royal Crescent hebben we een ijsje gekocht en zijn toen er voor op het gras gaan zitten en hebben zeker een uur daar lekker zitten kletsen. Ik had niet helemaal door hoe sterk de zon was, maar ik voelde het wel. dus besloot ik me maar in te smeren. Natuurlijk was het toen al te laat.

Na goed uitgerust te hebben, want er zijn behoorlijke wat heuvels in Bath en ik moest de hele tijd me koffer mee trekken, gingen we weer op weg. Het laatste stuk van de wandeling ging door een groot park in bath en een van de duurste straten met natuurlijk prachtige huizen.

Alie woont op het terrein van het ziekenhuis waar ze stage loopt. Het zijn kleine flat gebouwen van 3 verdiepingen hoog. Alie woont op de 3e verdieping. Op haar gedeelte zijn 5 andere slaap kamers en ze deelt de keuken, badkamer en wc. Nadat we om half 5 even wat hadden gedronken en ik eindelijk me koffer kon neerzetten, heeft Alie me het ziekenhuis laten zien. Ik had in mijn 2e studie jaar al een keer een project moeten doen over dat zelfde ziekenhuis, dus het was erg leuk om het nu in werkelijkheid te zien.

Vervolgens hebben we nog even lekker in het zonnetje op het gras gezetten. Ma op een gegeven moment werd het frisser en kregen we ook wel honger. Toen we weer binnen waren, ontmoette ik ook Alie haar nederlandse huisgenoot en ook FM student: Kirsten. We aten met zijn drieen.

Later die avond gingen we met zijn 3e naar de lokale pub. Ben eindelijk in een engelse pub geweest, goed he papa! Het was erg rustig in de pub, maar dat maakte ons niet uit, we hadden het heel gezellig. Rond half 1 waren we thuis, snel slapen want de volgende ochtend zouden Alie en ik weer vroeg op.

Het lukte ons niet helemaal om zo vroeg weg te gaan als we wouden, en dat had natuurlijk helemaal niet te maken met de alcohol van de avond er voor. UIteindelijk stonden we om kwart over 10 in de rij bij Roman Bath. Een super oud romeins badhuis. Een enorme toeristische trekpleister, zoals we de dag ervoor hadden gezien. Vandaar dat we er optijd wouden zijn om een dikke rij te ontwijken. Het was er mooi op te zien, vooral de technologie die de romeinen gebruiken om het warme water uit de bron in andere baddden te krijgen. En die technologie werkt nog steeds, na al die duizende jaren!

Om half 12 moesten we toch echt weg, want we zouden ook nog naar Bristol en dat was een uur met de bus. De bus tocht was niet heel goed voor Alie en mij. Beetje misselijk van het geschud en we kakten helemaal in. In bristol pakten we de bus die ons zou brengen naar de Clifton Suspension Bridge. De brug was prachtig.Vanaf een heuvel vlak naast de brug konden we hem goed zien. EN de zeewind maakt ons weer helemaal wakker en een beetje fris.

Daarna gingen we een stukje met de bus terug, maar het grootste gedeelte hebben we gelopen. Eerst wat eten gehaald bij de supermarkt en wat gedronken bij een koffiezaak, daar waren we echt aan toe.
Alie wist andere mooie plekje in Bristol te vinden, dus daar zijn we langs gelopen. Het mooiste was de straat die vol zat met grafiti. Echt prachtig en zo kleurrijk! Daarna hadden we nog heel even tijd en zijn we nog een winkel ingeweest. Toen moesten we heel snel afscheid nemen, want Alie wou graag de bus van half 5 terug halen. Ik ben nog heel even een paar andere winkels in geweest, maar toen moest ik ook richting het station.

Wat een weekend, heel erg naar me zin gehad. Enigste was jammer was dat het maandag niet super mooi weer was. Ma ach, het was droog! Altijd beter dan de regen die we vandaag hadden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowan

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 30687

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2021 - 05 Oktober 2023

Canadian expats

03 Oktober 2016 - 03 Januari 2017

Reizen in Nieuw Zeeland en Australie

23 Augustus 2014 - 13 Januari 2015

Afstudeerstage in Suriname

04 Februari 2013 - 02 Juli 2013

stage in Birmingham

30 Augustus 2012 - 21 December 2012

Studeren in Canada

Landen bezocht: