Back in Byron en kerstmis! - Reisverslag uit Arrawarra, Australië van Rowan - WaarBenJij.nu Back in Byron en kerstmis! - Reisverslag uit Arrawarra, Australië van Rowan - WaarBenJij.nu

Back in Byron en kerstmis!

Blijf op de hoogte en volg Rowan

27 December 2016 | Australië, Arrawarra

Halve verhaal getypt.... verhaal weg! GVD.... poging twee.

Woensdag hebben we een dagje Brisbane gedaan. We hadden gemixte verhalen over de stad gehoord maar Inez en ik vonden het er leuk (behalve het rijden in het centrum en het vinden van een parkeerplek). Er zijn veel gezellig restaurantjes barren en terrasjes en mooie gebouwen. Er is een leuk sfeertje. Via South Bank, een leuk aangekleed park met chinese tuinen, een openbaar zwembad, winkeltjes etc, en het park/botanic gardens liepen we eem leuk rondje. Het was maar goed dat de parkeermeter op een gegeven moment af liep, dan konden we niet onder de verleiding bezwijken om klerenwinkels in te loprn (en dingen te kopen die we in nl voorlopig toch niet nodig zijn) en uit de 35 graden hitte lekker genieten van de auto airco.

We reden naar Jo, waar we 1 nacht zouden blijven. Iedereen bij haar thuis was weg, dus hadden we een gezellige avond met zijn 3e en wijn! Zo leuk om haar nog even te zien voor we weg ga.

Donderdag gingen we naar byron bay, waar we het op de heenweg zo leuk hadden gehad (konden we niet overslaan ). Dus s avonds gingen we vol goede moed hey dorp in, waar we hadden afgesproken met een Nederlandse meid. Het was gezellig, maar zo'n  goede avond als de eersre x was het niet. Het was minder druk en de bar niet zo gezellig. Rond 12 uur gingen we richting huis. Vrijdag lukte het zo waar om tot 10 uur uit te slapen  (eem echte uitzondering want meestal zijn we rond half 8 echt wel wakker door de warmte). Het is wel duidelijk te merken dat we weer in de staat New South Wales zijn;  het koelt s avonds echt af en we hebben weer de dikke deken op (om vervolgens s ochtends weer uit bed te drijven). Die dag gingen we lekker naar het strand, waar we toevallig Lauren (uit UK, ontmoet op Whitsundayd) tegen kwamen. Super leuk! Het was bij kerst en Inez en ik raakte een beetje in paniek: die orginele kerstkaart om iedereen in Nederland jaloers mee te maken moest nu wel echt gemaakt worden. Zo gezegd zo gedaan en sommige vsn jullie hebben het resultaat gezien. Tegen het eind van ons strandbezoek kwam er nog een Nederlandse jongen bij ons liggen. Later kwam hij nog wijn drinken en hebben we de hele avond gezellig op de camping gezeten. Onze buren kwamen er ook bij, alleen was dat niet helemaal gezelschap waar we op gehoopt hadden; twee zweedse stiefbroers die erg stoned en dronken waren. Uiteindelijk werd het alles bij elkaar nog best laat.

Zaterdag ochtend deden we eerst boodschappen voor het kerst diner, waarna we vervolgens naar Arrawarra reden. Dit is werkelijk een super klein plekjes waar niks te doen is, op een surf kamp na. En dat is waar Lauren (uit USA, ontmoet eerste x byron) werkt en woont en waar we kerst zouden vieren. Aangekomen bij Spot X hebben we eerst Lauren even opgezocht en liet ze ons de camping en haar slaap plek zien (in een grote oude bus samen met 8 andere). Daar was het tijd om een beetje te chillen en het kerstdiner voor te bereiden onder het genot van een drsnkje. We hadden inmiddels ook al wat collegas van Lauren ontmoet; het beloofde gezellig te worden. Die avond was er eerst een soort verkleedshow van alle afdelingen; elk werkteam had een thema gekregen en moet 1 van het team verkleden in dat thema en vervolgens een soort catwalk lopen. Het was een hilarisch gezicht. Daarna was het eindelijk voor ons kerst diner, niet extreem speciaal maar wel heel lekker: lekker broodje vooraf, pasta carbonarasaus met zalm garnalen courgette tomaat en spinazie als hoofd en een heerlijke chocolade taart met blauwe bessen en slagroom na.

Die avond zou er feest zijn in de algemene ruimte van het kamp, met alle klanten en werknemerd samen. Daar hebben we even gezeten, maar omdat inez en ik geem klanten of werknemers waren werd Laurem verteld dat we weg moesten. Erg jammer.... ma gelukkig hebben we het feestje voort kunnen zetten op de veranda van GHQ, de plek waar de meeste vrienden van lauren slapen. Al met al een gezellige avond

Eerste kerstdag hebben we rustig aam gedaan. S ochtends zijn we naar rock pools gelopen voot een verfrissende duik: een natuurlijk minizwembad in de rotsen langs de zee, waar het zeewater continue in en uitstroomt. S middags Een wandeling gemaakt naar een andere camping over het strand, in de hoop dat we daar lekker konden lunchem (beetje dom, want letterlijk alles is hier dicht op 1ste kerstdag). Dus maar weer terug gelopen, een heerlijke duik in de zee genomen en een ijsje bij de receptie gehaald. S avonds was er beach volleybal, waar inez en ik fanatiek aan mee hebben gedaan. Het laatste potje van Dutchies tegen de rest. Daarna gingen we weer naar GHQ, waar we een crazy avond hadden met als afsluiting een duik in de zee, wat officieel NBO is voor de werknemers (Next Bus Out). Gelukkig zijn we niet gesnapt en dus geen problemem voor onze vrienden.

Maandag reden we met Lauren naar Coffs Harbour, om te ontbijten bij die Nederlandse pannenkoeken plek. Ze was meteen verliefd. Met enigste moeten hebben we met zijn 3e 3 super machtige pannenkoeken en een bord scrambled eggs naar binnen weten te werken. Na flink lang uitgebuikt te hebben, hebben we nog even rond gekeken in Coffs. Oa bij lauren haar favoriete winkel; hippie achtig en je kon er piercings laten zetten... wat een passende combi.

Aan het eind van de middag scheidde onze wegen, gingen wij zuidelijk en Lauren weer terug naar Port X. Het was een erg leuke kerst met super gezellige mensen. Kerst gevoel was niet helemaal daar ma kwa mensen en omgeving kon het niet beter.