Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Rowan - WaarBenJij.nu Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Rowan - WaarBenJij.nu

Toronto

Blijf op de hoogte en volg Rowan

18 September 2012 | Canada, Toronto

Afgelopen weekend ben ik naar Toronto geweest. Na de rugby wedstrijd had ik 1,5 uur om me klaar te maken, voordat Alita me op zou komen halen.
Eenmaal aangekomen met de auto in Toronto, heeft Alita me rond gereden. Wauw wat een mooie stad! Alleen zo druk kwa autos, echt verschrikkelijk. Ze heeft me bijna alle toeristische attracties laten zien aangezien dat lopend niet te doen is.Verder hebben we koffie (en ik warme chocolademelk) gehaald bij, wat een winkel wie volgens haar de beste koffie in heel Toronto schenkt. Ik had chocolademelk met kleine mashmellows en vanilie siroop. Het was zeker goed! Het duurde een paar uur voordat we het meeste gezien hadden, dus toen ging we naar het huis van haar moeder. Ze woont in het midden van de stad, in een heel klein 2 kamer huisje. Op de begande grond heeft ze de keuken en woonkamer. In de kelder is de badkamer en de slaapkamer.

Nadat we me spullen in het huisje hadden gedumpt, ging we uit eten. Het restaurant waar we gingen eten heet Starfish, een prachtig, beetje duur visrestaurant. Alita en haar moeder gaan er al behoorlijk wat jaren heen en kennen een aantal van de personeelsleden en de baas. We aten aan de bar en we hadden een leuk gesprek met een meneer die daar werkte en blijkbaar een vriend van Alita is. Hij heeft de rare gewoonte om elke dag een andere stropdas om te doen en Alita verzameld blijkbaar stropdassen voor hem. Terwijl we aan de bar zaten, konden we ook mooit zien hoe sommige gerechten werd bereidt. Het eten was heerlijk. Als voorgerecht had ik een krabsalade en me hoofdgerecht was een soort witvis. Omdat ik nog nooit oester heb gehad, heeft die vriend van Alita er eentje voor me bereidt.

Na het eten hebben we de auto ergens anders geparkeerd en hebben we nog een beetje rondgelopen door Toronto. Eigelijk waren we opzoek naar sterren (als in beroemdheden) want dit was het laatste weekend van TIFF (toronto international film festival), maar helaas zijn we niemand tegen gekomen.
Eenmaal weer bij Alita thuis, zijn we meteen naar bed gegaan. Ik was kapot.Ik moet het bed delen met Alita, was niet heel ideaal was merkte ik later aangezien ze een beetje snurkt.

De volgende ochtend gingen we bij een franse ontbijtroom eten. Het was daar gigantisch druk en het duurde een eeuwigheid voordat we ons ontbijt kregen. Maar het was de moeite, het was heerlijk (volgens alita de beste plek om ontbijt te halen in Toronto).
Na het ontbijt zijn we naar de oude steenfabriek gegaan, wat tegenwoordig een gratis atracties is. Ze hebben mooie wandelpadden, een paar activiteiten voor kinderen, een restaurant en een winkel met allemaal producten voor je tuin. Daarna zijn we naar de Casa Loma geweest, een prachtig groot herenhuis. Hier hebben we een paar uur rond gelopen, om vervolgens naar huis te gaan om Alita haar moeder op te halen.
Met zijn 3e zijn we naar de pedicure geweest. Het is hier heel normaal, om daar gewoon even binnen te lopen en je voeten of handen te laten doen. Op elke straathoek zit bijna wel een salon waar je je nagels kunt laten doen door chinesen.
Toen we eindelijk klaar waren bij de pedicure (we mochten niet weg omdat onze nagels nog niet droog waren), zijn we richting het meer gereden. Dit duurde heel lang, want in Canada is het heel normaal om 2x per jaar een stuk snelweg af te sluiten voor onderhoudt. Dus was het heel druk op sommige stukken in de stad.

Voor het avond eten zijn we weer naar de oude steenfabriek geweest, om daar in het restaurant te eten. Ook dit was weer prima eten.
Voordat we aan onze trip terug naar Kitchener begonnen, zijn we eerst nog even langs het huis van de moeder van Alita gegaan, om daar winterdekens mee vandaan te nemen, zodat ik ze niet hoef te kopen.

Voordat Alita me afzette bij de Res., zijn we nog lang haar huis geweest. Ik mag haar I-reader lenen, zodat ik geen boeken hoef te kopen en gewoon de boeken kan lezen die zij er op heeft staan. Verder waren we opzoek naar een schoolboek van haar, helaas konden we die niet vinden dus zal ik die moeten kopen.

Het hele weekend was erg leuk, ik zal snel fotos plaatsen! Volgend weekend staat er weer een rugbywedstrijd op het programma, op zondag en op zaterdag ga ik naar de Niagara Falls with Yum Na. Ze is ook in nederland geweest om te studeren.

Liefs, Rowan

  • 18 September 2012 - 20:19

    Janny Mulder:

    Hallo Rowan,

    Wat leuk je verhaal te lezen. Geniet maar zo veel je kunt en alles bekijken waar je de gelegenheid
    voor krijgt. Heeft Rolisa ook gedaan! Dan heb je vast een mooie tijd daar!!

    Groetjes Janny (moeder van Rolisa)

  • 18 September 2012 - 21:22

    Inez:

    Klinkt allemaal super leuk zussie!
    Bent toch wel een tikje jaloers dat je al die dingen krijgt te zien. Ik weet dat het niet altijd even makkelijk is daar, maar toch. Dit maak je niet zomaar nog een keer mee =D

    We mogen Alita wel een big big big big thank you geven als je terug komt naar Nederland.
    Moet er niet aan denken als je haar niet had.


    liefs & knuffels Ien.

  • 20 September 2012 - 13:31

    Trees Benning:

    Fijn dat je een leuke vriendin hebt, die kan je daar alles laten zien. Ook handig dat ze je spullem wil lenen.
    Zet hem op !!!!! Rugby Wedstrijd WINNEN!!!!!
    Veel liefs xxxxxx uit duitsland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Toronto

Rowan

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 30653

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2021 - 05 Oktober 2023

Canadian expats

03 Oktober 2016 - 03 Januari 2017

Reizen in Nieuw Zeeland en Australie

23 Augustus 2014 - 13 Januari 2015

Afstudeerstage in Suriname

04 Februari 2013 - 02 Juli 2013

stage in Birmingham

30 Augustus 2012 - 21 December 2012

Studeren in Canada

Landen bezocht: