Game day! - Reisverslag uit Kitchener, Canada van Rowan - WaarBenJij.nu Game day! - Reisverslag uit Kitchener, Canada van Rowan - WaarBenJij.nu

Game day!

Blijf op de hoogte en volg Rowan

15 September 2012 | Canada, Kitchener

Afgelopen weekend was niet heel makkelijk. Zaterdag ochtend was ik met me kamergenootje naar de Kitchener Farmers Markt geweest. Het was opzich wel gezellig, maar niet een plaats waar ik elke zaterdag heen zou gaan. S middags was ik weer thuis dus en ik heb me dood verveeld. S avonds was nog erger, omdat ik niet echt iemand ken waarmee ik uit zou kunnen gaan. Zondag ochtends was ik nog steeds niet heel vrolijk. Gelukkig kwamen Alita en haar moeder me s middags ophalen om lekker samen te gaan lunchen en te kanoen op de Grand River. Heerlijk om ff te kunnen vertellen wat me dwars zat, om vervolgen heerlijk te genieten van de prachtige natuur van de River en lol te maken.

De rest van de week pas prima! Elke dag naar school, ik ken steeds meer namen van me klasgenoten en ik ben 4x naar rugby training geweest. Dinsdag kregen we uitleg over de verantwoordelijkheid van de school tegen over ons,, onze verantwoordelijk tegen over de school en we kregen papieren mee, waarvan 8 moesten ingevuld worden over onze gezondheid, blesures, medecijn gebruik enzo. Verder konden we (een deel van) onze kleding krijgen. Ik heb nu sokken, een trainingpak en een bidon van de Conestoga Condors. Ik krijg nog 2 t-shirt, een grijze en een blauwe)

Gisteravond hadden we een Pot Luck. Direct na training gingen we naar het huis van 1 van de trainers, om daar gezellig met zijn allen te eten. Iedereen had zelf wat eten meegenomen. Een Pot Luck is blijkbaar een gewoonte voor elke wedstrijd, en dat vind ik leuk. Het was erg gezellig. Ashley is een meisje dat vlak bij mij woont en zij heeft mij meegenomen naar de Pot Luck en weer naar huis gebracht. Ze heeft me belooft dat ze me een keer mee uit zou nemen.

En vandaag was het dan zo ver, de eerste wedstrijd. Ashley kwam me om kwart over 10 ophalen. Rond 2 over half 11 waren we bij het wedstrijd terrein. Iedereen had zijn rugby kleren al aan en rond 11 uur begonnen we met warmlopen. Vlak voor de wedstrijd, kregen we onze shirts. De shirts zijn blijkbaar van de school, iedereen kreeg het nummer dat zij speelt. De wedstrijd ging heel goed, we hebben dik gewonnen met 64-0. Ik had nog een try, helaas was de bal daarvoor al voorwaarts geweest dus werd hij niet goedgekeurt. Na de wedstrijd trok iedereen zijn training pak weer aan en gingen we met een aantal nog een stuk van de mannenwedstrijd kijken. Halverwege de wedstrijd zijn Ashley en ik weer naar huis gegaan.

Rugby hier is een beetje anders, kwa wedstrijden. Geen gezamelijk omkleden voor de wedstrijd, niet douchen na de tijd en geen bier drinken. Volgende week zondag is de 2e wedstrijd!

Alita kan me elk moment ophalen, ze neemt me mee naar Toronto,, waar haar moeder haar huis heeft. Tijd om de toerist uit te hangen.

Tot snel!


  • 10 Oktober 2012 - 09:13

    Roos:

    Ben benieuwd wat je ons gaat leren. neem wat leuke gebruiken mee onze kant op ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Kitchener

Rowan

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 30783

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2021 - 05 Oktober 2023

Canadian expats

03 Oktober 2016 - 03 Januari 2017

Reizen in Nieuw Zeeland en Australie

23 Augustus 2014 - 13 Januari 2015

Afstudeerstage in Suriname

04 Februari 2013 - 02 Juli 2013

stage in Birmingham

30 Augustus 2012 - 21 December 2012

Studeren in Canada

Landen bezocht: