Niagara Falls - Reisverslag uit Toronto, Canada van Rowan - WaarBenJij.nu Niagara Falls - Reisverslag uit Toronto, Canada van Rowan - WaarBenJij.nu

Niagara Falls

Blijf op de hoogte en volg Rowan

24 September 2012 | Canada, Toronto

Jemig, dit was al weer me 3e weekend hier. Volgend weekend zit ik hier gewoon al een maand. Time flys!

Afgelopen week is voorbij gevolgen. Maandag t/m vrijdag school. Geen vrije vrijdag helaas, we gingen naar een interieur beurs in Toronto. Heen en terug gingen we met de Grote Gele School Bus. Niet de meest relaxed manier van reizen, helaas. Opzich was de beurs wel leuk, maar rond kwart over 1 waren we wel uitgekeken en helaas zouden we pas rond 3 uur vertrekken aangezien het niet heel makkelijk was om iedereen weer bij elkaar te krijgen.
De rest van de school week was prima. School blijft immers school.

Ik heb afgelopen week 3 keer getraind. Dinsdag was de training afgelast omdat we volgens de coaches een dag rust nodig waren. Donderdag ben ik niet geweest omdat ik toen samen met mijn klasgenootje Melissa een BBQ heb georganiseerd voor de hele klas. Dit was erug gezellig!
Vrijdagavond na training hadden we weer een Pot Luck. Ditmaal bij een teamgenootje thuis.

Zaterdag ochtend zou ik om half 10 worden opgehaald door Yum Na, een meisje dat ook een uitwisselingstudent is geweest in Groningen en dus een tijdje bij mij in de klas heeft gezeten. 20 minuten later kwam ze aan, omdat haar nichtje (Rida) die blijkbaar ook mee ging zich had verslapen. Onderweg richting de Falls, gingen we langs Erik, het vriendje van Yum Na. Even van auto gewisseld en op weg waren we weer!

Adam, een jongen die ook in Groningen heeft gestudeert vanweg het uitwisseling project, zou zich bij ons aansluiten.Eerst zijn we een soeveniers winkel ingelopen en hebben we daar een tijdje rond gekeken. Natuurlijk heb ik ook wat gekocht. Daarna zijn we opzoek gegaan naar een bank voor mij. Ik kan hier namelijk niet gewoon geld uit een losse ATM halen. Het bleek alleen niet zo makkelijk te zijn om een bank te vinden. Best gek, als je na gaat dat er heel veel restaurants, casino's en andere toeristische attracties zijn. bank gevonden, net zo als Adam, zijn we eerst maar gaan lunchen. Aangezien het 'mijn'dag was, had Yum Na besloten dat ik moet kiezen waar we heen gingen. Helaas had ze dat niet van te voren gezegt, dus had ik geen idee wat je allemaal kon doen.

Na de lunch zijn we naar de Falls gegaan. Ze waren zooo mooi. En echt grappig dat de linker waterval van Amerika is en de rechter van Canada. En de brug die over de rivier gaat, is de grens tussen beide landen. Na een aantal fotos en de Falls van verschillende plekken te hebben gezien, besloten we om een ticket voor de Maid of Mist boat te kopen. Yum Na voelde zich niet goed, dus zij en haar vriendje bleven aan de kant. Dus hebben Adam, Rida en ik alle 3 een kaartje gekocht. De boot was zoo leuk. Eerst een heel stuk lopen, toen op de foto (die kon je later dan weer kopen), vervolgens kregen we allemaal een gratis blauwe poncho en toen de boot op! Eerst gingen we langs de Amerikaanse waterval en er werd van alles verteld. Het was alleen niet te verstaan, aangezien de waterval zoveel lawaai maakt. Daarna door naar de Canadese waterval. We kwamen heel dicht bij met de boot en werden behoorlijk nat, maar het was prachtig! Echt een super ervaring.

Toen we van de boot af kwamen, hebben we nog een tijdje rondgelopen. maar als gauw was de vraag: wat wil je nu doen Rowan? En ik had werkelijk geen idee. Eerlijk gezegd had ik ook niet zo heel veel zin meer om echt iets te gaan doen.
Op de heenweg waren we langs behoorlijk indrukwekkende sluisen gekomen, dus stelde ik voor om daar heen te gaan. Deze sluisen zijn de verbinding tussen Lake Ontario en Lake Erie. Er zijn er 8 in totaal. Toen wij aankwam, kwamen er net 2 kleine zeilbootjes aan die door de sluis gingen, dus konden we dat proces mooi zien. Helaas ging er niet een groot vrachtschip door. De zon was heerlijk en we hebben nog een behoorlijke tijd daar rondgehangen/. Uiteindelijk zijn we naar huis gegaan. Daar heb ik heerlijk een soepje gemaakt, en ja wel, me wekelijks was gedaan.

Vandaag was onze 2e rugbywedstrijd. Vorige week hadden we gespeeld tegen de Mohaks uit Hamilton, deze week was het de eer aan Seneca uit Toronto. Het was een hele zware wedstrijd, voor beide teams. We waren goed aan elkaar gewaagt. Uiteindelijk hebben we gewonnen met 15-12 en ik heb me eerste try gescoord!

Aankomende vrijdag staat al weer de 3e wedstrijd op het programma, ben benieuwd hoe die zal gaan!

• 24 September 2012 - 09:05

Inez: