4e week - Reisverslag uit Kitchener, Canada van Rowan - WaarBenJij.nu 4e week - Reisverslag uit Kitchener, Canada van Rowan - WaarBenJij.nu

4e week

Blijf op de hoogte en volg Rowan

01 Oktober 2012 | Canada, Kitchener

Afgelopen week was redelijk normale week. De hele week weinig mensen op rugby traingen aangezien de helft van het team de wedstrijd van afgelopen zondag niet goed heeft overleeft (lees hersenschuddingen). En met de helft, bedoel ik ook echt de helfst. Wanneer we normaal met een stuk of 16 meiden trainen, was het afgelopen week telkens met 8 of 9 meiden. Aangezien het onmogelijk zou worden om vrijdag met een volledig team op het veld te staan, is de wedstrijd afgelast en verplaatst naar 10 Oktober. Wat betekend dat ik dan in 9 dagen 3 wedstrijd heb, heftig!

Woensdag middag heb ik een les overgeslagen en ben ik met 3 klasgenoten naar een Career Fair geweest. Hier waren heel veel bedrijven en dit was de perfecte kans om te netwerken of een stage plek te regelen. Helaas waren er niet echt veel bedrijven die functies voor Facility Manager beschikbaar hadden of iets met FM deden. Toch was het leuk om daar rond te kijken.

Normaal ben ik op vrijdag vrij, maar deze vrijdag moet ik iets voor school doen. Samen met me een Dylan uit me projecgroep, hadden we een interview in het gemeente met een vrouw voor een van de project. We hadden niet echt veel vragen, dus toen de andere 2 klasgenoten er neit waren op de afgesproken tijd, waren we een beetje angstig. Persoonlijk vind ik niks erger dan iemand anders tijd verdoen. Halverwege het gesprek kwamen echter de andere 2 klasgenoten binnen en zij hadden nog wel vragen. Gelukkig!
Na het interview zijn Dylan en ik koffie gaan halen. Of nou ja, koffie voor hem en ik had warme chocomelk besteld, een muffin en een croissant. Een goed vullende lunch =P Dylan moest nog een paar parkeerboetes betalen en daarna heeft hij me afgezet bij de supermarkt zodat ik niet met die ellendige bus hoefte.

Klaar met me boodschappen, ging ik met de bus terug. De bus komt overdag niet bij Residence, maar je kunt er wel vlakbij uitstappen. Helaas werd de bus na een bepaalde halte een rechtstreekse bus dus kon ik niet uit de bus waar ik er eigelijk uit wou. Dus moet ik wel met de bus naar het winkelcentrum, daar uitgestapt, om er volgens achter te komen dat ik het beste met die zelfde bus terug kon. Buschauffeur kijkt me raar aan,, ik uitleggen waarom ik weer instapte. Meneer bleek een aardig te zijn een Europese roots te hebben. Iedereen is hier altijd bereidt om een praatje te maken en in dit geval heeft dat me geholpen. De buschauffeur stopte bij een halte waar hij helemaal niet mocht stoppen, zodat ik kon uitstappen en niet zo ver naar huis hoefte te lopen. Handig!

Zaterdag ochtend kwam Alita me ophalen en heb ik de hele dag geholpen met klussen rond haar huis. Ze hoop dat het voor Thanksgiving eindelijk klaar is, wat volgende week maandag is.
's avonds gingen we uit eten bij de Chinees en daarna zouden we naar de bioscoop. We hadden er niet aan gedacht om van te voren te kijken hoe laat de films draaiend, wat betekende dat we alsnog ergens anders naar moeten rijden om een film te pakken die op een redelijke tijd draaide. Eenmaal aangekomen bij de bios, bleek de film van kwart over 9 uitverkocht te zijn, precies voordat wij onze kaartjes wouden kopen. De volgende optie was een uur later. De bioscoop was in een gebied met allemaal winkels, en Canada kennende zou er vast wel een Tim Hortons of een Starbucks in de buurt zijn. Alita was koffie nodig om wakker te blijven. Helaas geen zaak te vinden, dus moesten we naar een zeer drukke Demetrie, een keten die bekend staat om zijn enorme toetjes van alleen maar suiker. Alita bestelde een koffie en ik een cheesecake. Om kwart over 10 was het dan eindelijk zo ver: Looper! De nieuwste film met Bruce Willis. De film was geweldig. Om 1 uur waren we weer thuis.

De volgende dag lekker uitgeslapen en daarna met Alita en haar moeder naar een ontbijtdiner geweest. Mijn ontbijt bestond uit thee, gebakken eieren, worstjes, toast en gebakken aardappels. Een zeer gezond en weinig koolydraten ontbijten, haha.
Rond half 1 was ik weer thuis even met papa en mama geskypt en daarna naar school. Blijkbaar is het hier op school heel normaal om 's avonds tot 10 uur op school te zitten om te werken en ook in het weekend naar school gaan is niet bijzonder. Niet iets dat mij bevalt.

Aankomende weekend begint het Octoberfest. Dit schijnt het ene grootste Octoberfest in de wereld te zijn, de grootste is natuurlijk in Duitsland. Verder is het maandag Thanksgiving, een lekker lang weekend. Belooft wat te worden dus!

  • 10 Oktober 2012 - 09:15

    Roos:

    Vieren ze in Canada ook halloween?
    Verkleden, candy, et..

  • 10 Oktober 2012 - 19:24

    Rowan :

    Ja zeker, dat wordt hier uitgebreidt geviert. IEdereen was heel verbaads dat wij dat niet echt kennen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Kitchener

Rowan

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 30737

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2021 - 05 Oktober 2023

Canadian expats

03 Oktober 2016 - 03 Januari 2017

Reizen in Nieuw Zeeland en Australie

23 Augustus 2014 - 13 Januari 2015

Afstudeerstage in Suriname

04 Februari 2013 - 02 Juli 2013

stage in Birmingham

30 Augustus 2012 - 21 December 2012

Studeren in Canada

Landen bezocht: