Wolverhampton & St. Patricks Day - Reisverslag uit Darlaston, Verenigd Koninkrijk van Rowan - WaarBenJij.nu Wolverhampton & St. Patricks Day - Reisverslag uit Darlaston, Verenigd Koninkrijk van Rowan - WaarBenJij.nu

Wolverhampton & St. Patricks Day

Blijf op de hoogte en volg Rowan

19 Maart 2013 | Verenigd Koninkrijk, Darlaston

Vorige week was mijn werkweek zo voorbij, maar 3.5 werkdagen! Dinsdag had ik rugby training afgezegd omdat ik best wel een drukke dag had gehad met Anne naar het ziekenhuis brengen en weer afscheiden nemen enzo. Woensdag wou ik na stage naar de kapper gaan, maar helaas was deze eerder gesloten dan de openingstijden zeiden. Donderdag hadden Sarah en ik een communicatiefout en dus weer geen rugby. In plaats daarvan ben ik met Nina mee naar fitness gegaan. Haha de eerste keer een volle fitnes sessie voor mij. Was echt nog nooit voor een volle sessie naar een sportschool geweest. Vrijdag ging ik weer langs de kapper, maar nu was ze druk. Dus besloot ik maar een afspraak te maken.

Zaterdag ochtend om 9 uur moest ik bij de kapper zijn. Best wel spannend, in het buitenland naar de kapper. Je weet immers nooit hoe goed ze zijn enzo. Gelukkig is het allemaal goed gegaan. Na de kapper gingen Nina en ik weer naar de sportschool. Vervolgens moesten de weekelijkse boodschappen gedaan worden. Dat is altijd een hele tocht, want sommige dingen weet je de Engelse naam niet van en moet je dus de hele winkel door. Toch gelukt om alles te vinden, dus op naar huis om te skype met Anne. Fijn dat dat nu vanaf huis kan. Ook al is het niet de goedkood en handig, het is in ieder geval iets. Hopelijk krijgen we snel gewoon internet.
We hebben nu ook een dongel, maar deze werkt nog niet op mijn laptop. Het kaartje kunnen we wel in een klein apparaatje van Nina stoppen. Dit apparaatje zorgt er voor dat het internet wordt omgezet in een draadloze verbindingen waardoor we dus onze telefoons en laptops er op aan kunnen sluiten. Maar ook hier zit een limiet op. Alles wat over dat limiet gaat moeten we zelf betalen….

Na het skype zijn Nina en ik richting Wolverhampton gegaan, een stadje in de buurt die we wel eens wouden bekijken. Verder moeten we nog wat ‘groene’ inkomen doen voor de volgende dag St Patricks Day. Nina kocht een groene legging en samen kochten we groene nagellak en oogschaduw. Anne had mijn groene broek mee genomen dus die kon ik mooi aan.

Wolverhampton was niet een hele bijzonder stad, maar waarscijnlijk wel een goede plaats voor shoppen, op Birmingham na dan. Er waren in ieder geval heel wat leukere winkels dan in Walsall.

Zondag ochtend sliepen we lekker uit. Om 11 uur gingen we met de bus naar Wednesbury, om vanaf daar de Tram uit te proberen richting Birmingham. Eenmaal in Birmingham moesten we eerst nagellak remover kopen, want dat waren we de vorige dag vergeten en je kunt natuurlijk niet met gif groene nagels op kantoor zitten.

Daarna was het de zoektocht naar waar alles zou gaan gebeuren. Gelukkig was dat heel makkelijk, vlak bij de Bull Ring (dat heeeele grote winkelcentrum). De straten waren afgezet en de mensen begonnen zich al te verzamelen langs de dranghekken. Dus Nina en ik zochten ook een plaatstje en wachten. En wachten. Uiteindelijk begon de optocht en dat was best leuk om te zien maar niet heel speciaal. En het was koud, o zooo koud om te staan te kijken. Na de tocht gingen Nina en ik direct op zoek naar een cafetje om wat te eten en te drinken en vooor om op te waren. We gingen naar een eetgelegenheid in de Bull Ring op de 3e verdieping, daar was het niet zo druk.

Na de tocht hebben Nina en ik nog wat rond gelopen en winkels bekeken maar eigelijk gingen we al vrij snel naar huis. We zouden die avond hartige taart eten en dat kost wel wat voorbereidings tijd. Helaas hebben we niet in een cafetje gezetten en wat gedronken.

We hebben nog niet echt plannen voor volgend weekend, maar als we die wel hebben, hoor jullie het ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowan

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 30783

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2021 - 05 Oktober 2023

Canadian expats

03 Oktober 2016 - 03 Januari 2017

Reizen in Nieuw Zeeland en Australie

23 Augustus 2014 - 13 Januari 2015

Afstudeerstage in Suriname

04 Februari 2013 - 02 Juli 2013

stage in Birmingham

30 Augustus 2012 - 21 December 2012

Studeren in Canada

Landen bezocht: