In the middle of nowhere - Reisverslag uit Kitchener, Canada van Rowan - WaarBenJij.nu In the middle of nowhere - Reisverslag uit Kitchener, Canada van Rowan - WaarBenJij.nu

In the middle of nowhere

Blijf op de hoogte en volg Rowan

03 September 2012 | Canada, Kitchener

De eerste 2 nachten van mijn verblijf in Canada heb ik bij Alita geslapen. Ze woont in een 'swamp', wat een moeras is. Op dit moment is ze nog druk bezig met verbouwingen dus het was een beetje een choas daar. Zo heeft ze bijvoorbeeld wel een koelkast, maar geen kookstel of wasbak. De woonkamer stond vol met dingen die nog geinstaleerd moesten worden. Eigelijk was het huis alleen geschikt om in te slapen en de badkamer te gebruiken. Zelf at ze als sinds juli in een 'diner' ( je weet wel, zo'n restaurant waar je ontbijt kunt halen, maar ook avondeten kunt krijgen). Persoonlijk snap ik niet hoe ze dat vol houdt, lijkt me verschrikkelijk om daar telkens te moeten eten.

Vrijdag kon ik lekker uitslapen, helaas werd ik om 9 uur al wakker (stomme jetlag). Alita was naar stage dus was ik alleen thuis. Om 1 uur werd ik opgehaald door Jullian, een klasgenootje van Alita. Die dag was het super warm, heerlijke 28 graden. Heb ik toch nog een beetje zomer! Jullian woonde een behoorlijk eind weg, hoewel wat ik ver vind, is voor canadese begrippen helemaal niet zo ver. Alles ligt hier ver uit elkaar en de auto is het nummer 1 vervoersmiddel. Jullian moest iets scannen op school, wat goed uit kwam, want dan kon ze me meteen de school laten zien.
Daarna zijn we direct door naar haar huis gereden. Ze woont in een prachtig huis en ze hebben een zwembad, wat perfect uitkwam met het mooie weer.

De rest van de dag ben ik daar geweest. 2 van de 3 zussen van Jullian waren thuis, dus dat was heel gezellig. Tegen het eind van de middag kwam Alita ook en hebben we met zijn alle gegeten (ook met Jullian haar ourders). Dat waren super aardige mensen, ze waren net die week terug gekomen uit Nederland voor hun werk dus daar hebben we even over gepraat. Ze zeiden ook dat ik wel een winterjas mocht lenen van hun, tegen de tijd dat het koud begint te wordt.

Toen we s avonds thuis kwamen, was Alita haar moeder er met de honden. Alita heeft 2 kleine hondjes, maar die moeder heeft 2 enorme honden, grootste die ik ooit heb gezien. Na een kop thee ben ik naar bed gegaan.

De volgende dag was ik nog vroeg wakker, om 20 over 7. Na een uurtje te hebben gelezen op bed, ben ik naar beneden gegaan. Vandaag zouden we mijn spullen naar de Residence brengen en inkopen gaan doen.
Bij de Residence aangekomen bleken ze me geld niet te hebben ontvangen en dus mocht ik de sleutel van me kamer niet hebben. Blijkbaar hadden we het geld naar de school gestuurd (want dat was het adres dat hun ons hadden gegeven), maar had de school het nog niet naar de Residence overgemaakt. Ze moesten bewijs hebben dat ik het geld daadwerkelijk had overgemaakt. Gelukkig had mama heel verstandig me een kopie van de afschrifte meegegeven dus kon ik me kamer in!
Huisgenootje was niet thuis, maar had wel aardig een briefje achter gelaten. Na een snelle inspectie van wat er allemaal gekocht moets worden konden we dan eindelijk op pad. Op naar de Ikea, maar niet voordat we lunch bij Tim Hortons hadden gehaald. Haha wat verschrikkelijk.

Toen we klaar waren bij de Ikea, gingen we terug naar het huis van Alita. Haar buren gaven een feestje waarbij iedereen wat eten mee nam, zodat we het daarna met zijn alle konden opeten. 's avonds hebben we de laatste spullen gekocht en toen heeft Alita mij bij de residence afgezet. Eindelijk kon ik dan alles uitpakken en me eigen plek maken.Me huisgenootje was er nu ook, dus daar heb ik ook even mee gepraat. Daarna toch vrij snel naar bed gegaan, jetlags zijn niet leuk.

Vannacht prima geslapen, alleen werd ik wakker omdat de wekker van Mayumi (huisgenootje) om half 7 af ging. Ze was hem vergeten uit te zetten (fijn...). Gelukkig daarna nog verder kunnen slapen.

Vandaag een lekker rustig dagje hier. Heb vanavond een ontmoeting met iedereen die aan de zelfde van als mij woont. Ben benieuwd.
De plannen voor morgen zijn om samen met Alita en haar moeder de grote rivier op te gaan met een kano ofzo en dinsdag begint dan school!

  • 02 September 2012 - 21:36

    Rolisa:

    Leuk verhaal Rowan !! Ik ga je zeker volgen. Heel veel plezier en succes!!

  • 02 September 2012 - 22:27

    Lara:

    Rowwie,

    Wat een belevenissen al weer! En je bent nog geen week weg....
    Succes met je settelen in je nieuwe city! ;)
    p.s ik ben al weer in grunn aanbeland en zit morgen al weer hele dag te zwoegen terwijl jij relaxd kanoot...:P

  • 03 September 2012 - 08:59

    Roos:

    klinkt goed heur!! direct al buddy's gemaakt! Helemaal toppie.
    have fun!!! xxxx

  • 03 September 2012 - 17:48

    Mama:

    Zo'n reisverslag is gedetailleerder dan skypen !!! Ben helemaal op de hoogte. Leuk !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Kitchener

Rowan

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 30646

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2021 - 05 Oktober 2023

Canadian expats

03 Oktober 2016 - 03 Januari 2017

Reizen in Nieuw Zeeland en Australie

23 Augustus 2014 - 13 Januari 2015

Afstudeerstage in Suriname

04 Februari 2013 - 02 Juli 2013

stage in Birmingham

30 Augustus 2012 - 21 December 2012

Studeren in Canada

Landen bezocht: