Gezelligheid, sportschool, stage en Fort Zeelandia - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rowan - WaarBenJij.nu Gezelligheid, sportschool, stage en Fort Zeelandia - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rowan - WaarBenJij.nu

Gezelligheid, sportschool, stage en Fort Zeelandia

Blijf op de hoogte en volg Rowan

21 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Alweer een week voor gevlogen, het is nu echt nog maar een kleine 3 maanden en dan zit ik al weer in het vliegtuig naar huis (13 Januari land ik op Nederlandse bodem). Gelukkig nog tijd zat om leuke dingen te doen en die staan ook zeker nog op het programma. Ondertussen begint de druk voor het schrijven van mijn scriptie te groeien, en ik ben afgelopen week ook erg goed bezig geweest. Vind het lastig om precies in te schatten hoe ‘hard’ ik moet werken, zodat ik op tijd klaar ben. Maar komt vast allemaal wel goed!

Maandag tot en met vrijdag waren gewoon stagedag natuurlijk. Maandag ben ik na stage met Anna naar de sportschool geweest, waar we een fitness les ‘Taebo en BBB’ gevolgd hebben. S avonds kwamen Maartje en Robbin langs, twee meiden die we op de poolparty hebben leren kennen en relatief dicht bij ons wonen. Erg gezellig was dat.

Woensdag was een speciale dag voor Anna, omdat het toen 4 jaar geleden was dat haar vader was overleden. Thuis ‘vieren’ ze dat altijd door het eten van appeltaart. Het leek ons leuk om deze traditie gewoon voor te zetten, dus er werd appeltaart gebakken die we s avonds met zijn alle hebben opgegeten. Ook Robbin en Maartje waren weer van de partij.

Donderdag was het weer tijd voor de sportschool, we zouden Aerobics gaan volgen maar toen we in de sportschool aankwamen om 5 uur werd ons verteld dat die les vervallen was. Balen, konden we weer naar huis. Persoonlijk had ik niet zo’n zin om om kwart voor 6 weer heen te fietsen maar Anna wou wel. Voordeel van samen sporten: je motiveert elkaar. Dus om kwart voor 6 gingen we weer heen en hebben we een les Body Challenge gevolgd.

Vrijdag was hadden we een verrassing voor het Nederlandse bezoek van Ruby en Barbara. Ruby haar vriendje was de dag er voor aangekomen en de vriendinnen van Barbara zouden de volgende dag naar huis gaan. We hadden een party bus geregeld. Alweer op een partybus? Ja al weer op een party bus, derde keer in drie weken hahaha. Eerst waren we (Marjolein, Anna, Julia en ik) uit eten geweest bij Jij’s (je weet wel, dat restaurant waar ik in mijn aller eerste week ook ben geweest en dat op de eerst verdieping aan de waterkant zit). Overheerlijke ossenhaas heb ik daar gehad. Na het eten zouden we allemaal thuis meeten om nog even wat te drinken voordat we zouden worden opgehaald worden. Tegen het bezoek hadden we gezegd dat we een huisfeestje hadden. Ze waren er verrast dat we op een party bus gingen. Dit was erg gezellig. Ondanks dat we onderweg nog een behoorlijke tijd stil hebben gestaan, omdat er iets mis was met de bus. We werden afgezet bij de diskotheek Touché, maar toen ben ik met de taxi naar huis gegaan, want ik moest de volgende dag om kwart voor 9 in het centrum zijn vanwege de Autolozedag die mijn werk had georganiseerd.

De autolozedag was erg leuk. Ik had het concept al een keer gezien in Brussel, maar hier in Paramaribo is het toch wel wat anders. Mensen zijn hier best lui en willen altijd graag met de auto dichtbij parkeren. Er waren dan ook niet veel winkelende mensen, maar daar tegen over waren er genoeg gezinnen met kinderen. Voor de kinderen waren er allemaal spelletjes te doen.

Voor de dag zelf moesten wij stagiaires vooral aanwezig zijn bij de opening van de dag zelf, waarbij verschillende mensen een speech zouden geven. Berdien moest daarna nog enquêtes afnemen voor haar stage opdracht. Daar heb ik bij geholpen, omdat Marjolein zich had verslapen (vanwege een heftig stap avondje). We zouden namelijk gaan winkelen (voor zo ver dat kan in Suriname). Uiteindelijk hebben we dat ook gedaan, maar een uurtje later dan gepland. Het was erg gezellig, en erg leuk om gewoon veilig over straat te kunnen lopen.

Zondag ben ik samen met Sietske en Julia naar Fort Zeelandia gegaan. Om zondag om half 11 en 12 uur zijn de rondleidingen gratis, wat natuurlijk mooi meegenomen was. Erg leuk om eindelijk naar het Fort te zijn geweest, kan ik die ook weer van mijn lijstje afstrepen.
S middags gingen we naar hotel Krasnpolsky, een hotel in het centrum met een zwembad waar je ook heerlijk kunt lunchen. Marjolein en Anna kwamen ook en we zijn daar lekker de rest van de dag geweest.

Deze week staat er een aantal belangrijke afspraken voor mijn afstuderen op het programma, waardoor ik hopelijk meer informatie kan verzamelen en weer een stapje verder in het proces ben. Verder zullen Anna en ik nog wel een paar x naar stage gaan, is het donderdag Divali (‘feest van het licht’: een van de belangrijkste feesten binnen het hiindoeism) en vrijdag is het internationaal United Nations Day. Wat er dan precies allemaal te doen is, weet ik niet. Maar het zal ongetwijfeld leuk zijn. In het weekend gaan we naar Brownberg/Stone Island. Eindelijk weer een tripje!

Ik keek net bij mijn vorige blog, en zag dat 81 mensen hem hadden gelezen. Woow! Das dat zijn best veel mensen dacht ik. Geen idee wie jullie allemaal zijn, maar super leuk dat jullie mij volgen!

Tot de volgende x!
Veel liefs, Rowan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowan

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 30760

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2021 - 05 Oktober 2023

Canadian expats

03 Oktober 2016 - 03 Januari 2017

Reizen in Nieuw Zeeland en Australie

23 Augustus 2014 - 13 Januari 2015

Afstudeerstage in Suriname

04 Februari 2013 - 02 Juli 2013

stage in Birmingham

30 Augustus 2012 - 21 December 2012

Studeren in Canada

Landen bezocht: