Party weekend - Reisverslag uit Kitchener, Canada van Rowan - WaarBenJij.nu Party weekend - Reisverslag uit Kitchener, Canada van Rowan - WaarBenJij.nu

Party weekend

Blijf op de hoogte en volg Rowan

29 Oktober 2012 | Canada, Kitchener

2 weken geleden sinds ik me laatste verslag heb geschreven, en niet zonder reden: ik heb niet heel veel beleefd tot afgelopen weekend. Dat komt doordat ik het zo druk met school had. Ze hebben hier tussentijdse toetsen (mid-terms), dus daar heb ik hard voor geleert. Verder moesten er natuurlijk ook de gebruikelijke aantal projecten worden gemaakt en ingeleverd en verder ook nog wat presentaties. Ik heb nog niet echt veel cijfers terug op dit moment, hoewel ik ze wel zeer binnenkort verwacht. Alle cijfers die ik tot nu toe heb gehaald, zijn (ruim) voldoende. Nu mag het natuurlijk geen reden zijn om minder me best te doen, maar mijn cijfers van canada gaan niet mee naar NEderland. Ik moet simpel alles 'halen' en dan krijg ik in nederland me punten toegekent.

Donderdag was het hier heel warm, 21 graden. Vrijdag daar in tegen was het ineens 6 graden koud en hadden we regen! S avonds had ik een verjaardag van Dylan en Ian, 2 klasgenootjes. Aangezien ik zaterdag wedstrijd zou hebben, heb ik niet zo veel gedronken en ben ik met de ene laatste bus naar huis gegaan. Ik heb weer kennis gemaakt met 2 nieuwe drankspelletjes, waar iedereen natuurlijk graag wou hebben dat ik mee deed. Beide heb ik een paar keer mee gedaan, maar ik vond het al gauw goed. Met de bus terug naar huis gegaan en lekker in me bedje gedoken. De volgende dag zou de bus pas om kwart voor 12 vertrek, dus ik kon mooi een beetje uitslapen.

Zaterdag met de bus van school naar Hamiliton waar we tegen Mohawk zouden spelen. De bus was echt practhig, blijkbaar net nieuw en op de zijkant stonden student afgebeeld die de verschllende sporten die je op Conestoga kunt beoefenen,, uitbeelden. De mannen zouden ook hun wedstrijd tegen Mohawk in Hamiliton spelen, dus moesten we de bus 'delen'. 5 minuten voor dat we er waren gingen de geruchten in de bus rond dat de wedstrijden waren afgelast. Eenmaal op de plaats van bestemming bleek dat ook echt zo te zijn. De City had alle wedstrijd van die dag afgelast om het velden te besparen. Het had erg veel geregent de afgelopen tijd. We kunnen dus meteen weer naar huis,, maar niet voordat er een stop was gemaakt bij de Macdonalds (bah!). Half uur later waren we dan eindelijk weer op weg naar huis. Iedereen behoorlijk teleurgesteld dat de wedstrijden waren afgelast.

Eenmaal thuis was het ongeveer 3 uur, dus had ik mooi nog even tijd om aan een project te werken en te leren voor de toets van maandag. Na het eten ging ik naar de kamer van Renu en Sam, 2 meiden die bij mij op de verdieping wonen. Ze hadden me uitgenodigt om naar mee te gaan naar een feestje van een vriendin van Renu en daarna zouden we naar een club gaan. Eerst gezellig samen voorgedronken en renu moest en zou perse de make-up van Sam en mij doen. Een vriend van Sam was er ook, Troy. Hij zou ook mee gaan avond en onze bob zijn. Tegen de tijd dat we vertrokken was Renu behoorlijk aangeschoten/dronken. Onderweg naar het feest was ze behoorlijk irritant. Geen van ons beiden (sam of ik) hadden haar ooit dronken gezien, dus het was een 'verrassing'. Bij het feestje aangekomen, stonden Troy, Sam en ik er een beetje ongemakkelijk bij. Renu kende net als ons ook niemand, op haar vriendin na, maar door haar dronken bui praatte ze vrolijk met iedereen. Terwijl ze van te voren toch echt had beweert dat ze waarschijnlijk de hele avond bij ons zou hangen, haha.

Op een gegeven besloten Troy, Sam en ik maar alvast naar de bar te gaan. Renu zou later met de rest meekomen. Geen van ons 3e was ooit naar deze bar geweest, maar toen ik de naam zag, wist ik meteen dat dit de bar was waar mijn klasgenoten vaak op donderdag avond heen gaan. De naam van de club/bar is Stampede Ranch en is, hoe kan het ook anders, een country bar. Compleet met meganische rodeo stier en cowboyhoeden verkoop jawel. Het was een heel gezellig avond. Ik heb de hele avond met Sam en Troy op de dansvloer gestaan.Omdat het bijna Halloween is (woensdag), was er een kostuum wedstrijd en liep bijna iedereen in de meeste bijzondere outfits rond. Best wel grappig om te zien. Hoewel halloween voor de meeste dames betekend een avond dat je je sletterig kan kleden zonder dat iemand er iets van zal zeggen.
Tegen de tijd dat wij naar huis wouden, wou Renu dat natuurlijk nog helemaal niet. Na van alles geprobeert te hebben, wou ze nog niet mee. Uiteindelijk zou Renu met haar vriendin mee naar huis gaan en daar blijven slapen. Konden wij ook eindleijk naar huis.

Ik lag om 3 uur in bed en ik wou vandaag dus best wel eens lekker uitslapen. Helaas was Mayumi al om 9 uur wekker en ging ze toen naar de radio luisteren. Hoewel ze hem heel zacht had, kon ik hem natuurlijk super goed horen en was het slapen voor mij gedaan. Ik ben in bed blijven liggen tot half 11, daarna moest ik echt opstaan want ik had een sushi, verjaardag lunch van Josh. om kwart voor 12 kwamen Melissa en haar vriend Matt me ophalen. We zouden naar een all-you-can-eat sushi restaurant gaan. Tijdens de lunch ben ik er nog maar eens achter gekomen dat sushi niet helemaal mijn ding is. Ik lus het wel, maar echt lekker vind ik het niet. We hadden met zijn 10 gegeten en het was best wel gezellig. De meeste mensen kende ik, omdat ze allemaal in mijn klas zitten. Melissa en haar vriendje Matt, Josh met zijn vriendin, Lindsay (waar ik nu bij in een projectgroepje zit), Ian, Brad en Jeremy en zijn vriendin. Jeremy denk er over om in september naar nederland te komen als uitwisselings student. Super leuk, van oorspronkelijk komt zijn familie ook uit nederland (zijn achternaam is schoonderwoerd, kan niet missen toch?!)

Maandag heb ik nog 1 toetsen en verder moet ik een stuk of 3 projecten inleveren. We gaan gewoon leuk door met rugbytrainen, want misschien hebben we aankomende weekend playoffs voor de provincial kampioenschappen. Dit hangt allemaal af van wat er gaat gebeuren met onze afgelaste wedstrijd van afgelopen zaterdag. Op de terugweg in de bus hadden de coaches het er over de ze de tegen partij 2 optie wouden geven: of aankomende week nog naar ons toe komen en de wedstrijd spelen of de wedstrijd aan ons gewonnen geven. Aangezien Mohawk alle wedstrijd heeft verloren dit seizoen, hoop ik dat ze beslissing voor hun niet zo moeilijk is!

Ik hou jullie op de hoogte ;)

ow ja, trouwens jullie hebben allemaal vast wel gehoort van de orkaan Sandy. New York (waar ze sinds vanavond alle metros, bussen en treinen hebben stop gezet) is hier niet zo veel ver vandaag (zo'n 780 km) en volgens internet hebben alle gebieden in een omtrek van 1100 km nog kans op tropische stormen! Ik kan dus nog leuk weer verwachten de komende dagen.Ik hoop dat het allemaal een beetje meevalt, helemaal aangezien 2 klasgenoten van mij in Boston zitten op dit moment. De orkaan kan bij hun ook nog tot grote gevolgen lijden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Kitchener

Rowan

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 30678

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2021 - 05 Oktober 2023

Canadian expats

03 Oktober 2016 - 03 Januari 2017

Reizen in Nieuw Zeeland en Australie

23 Augustus 2014 - 13 Januari 2015

Afstudeerstage in Suriname

04 Februari 2013 - 02 Juli 2013

stage in Birmingham

30 Augustus 2012 - 21 December 2012

Studeren in Canada

Landen bezocht: