RUGBY!! - Reisverslag uit Kitchener, Canada van Rowan - WaarBenJij.nu RUGBY!! - Reisverslag uit Kitchener, Canada van Rowan - WaarBenJij.nu

RUGBY!!

Blijf op de hoogte en volg Rowan

06 September 2012 | Canada, Kitchener

Nadat ik gisteren voetbalschoenen heb gekocht, kon ik dan vandaag eindelijk meedoen met de try-outs. De try-outs zouden om 6 uur beginnen, dus rond kwart voor zes ging ik op pad. De sportvelden zijn immers aan de overkant van de weg, ideaal. Toen ik langs de sportvelden liep (want natuurlijk zit de ingang helemaal aan de andere kant), zag ik al een behoorlijke groep dames bezig zijn. Daar schrok ik een beetje van, eerst keer trainen en dan al te laat. Dat wil natuurlijk niemand, of tenminste, ik niet. Gelukkig toen ik aakwam bleek er sprake te zijn van een misverstand. Op de website van de school staat dat de try-outs beginnen om 6 uur, wat eigelijk in werkelijk half 6 is.
Dus ik heb me aangesloten, samen met een ander meisje dat ook laat was, bij een potje touch. En jawel, me eerste try was meteen al een feit. Vanaf de wing, had ik de perfect mogelijkheid.Hoop dat de coaches dat is opgevallen.
De rest van de training bestond vooral uit uitleg en het oefenen van basis technieken (een hit maken, een ruck opzetten). Gelukkig heb ik deze al heel vaak gedaan en was het a piece of cake (thanks Roel!). Ergens vond ik het ook wel jammer, had graag wat nieuwe oefeningen gedaan, maar dat komt ongetwijfeld nog. Ook hier kennen ze sprint oefeningen, dus er werd gezorgt voor genoeg afwisseling.

Alles bij mekaar moet ik zeggen dat ik het heerlijk vond om weer op het veld te staan (hoewel ik nog neit echt een rugbyveld heb gezien, we trainden op een honkbalveld). Een aantal dames zeiden dat ze waarshcijnlijk iedereen in het team laten, omdat gedurende het seizoen er altijd mensen afvallen. Ik denk dat dit nog wel bevestigd moet worden door de trainers, maar zoals het nu lijkt zit ik in het team!

Ik heb ook al een schema waar de wedstrijden opstaan. Het zijn er 6 in totaal en spelen zich af vanaf 15 September t/m 27 oktober. Een best kort seizoen dus.
Het trainen hier is wel iets anders. Ze trainen hier namelijk 5 avonden in de week, van half 6 tot half 8. Half 6 is voor mij nogal een rot tijd, aangezien ik meestal tot 5 uur school heb. Ik heb het nagevraagd, en het liefst zien ze je 3 keer per week op training en iets te laat komen is ook niet erg. Nouja, ik moet maar eens zien hoe alles zal gaan. Morgen in ieder geval weer!

  • 06 September 2012 - 05:11

    Rolisa:

    Ziezo je hebt ze dus direct even laten zien hoe de dames van rugby club Dwingeloo rugbyen! Niet benauwd veur de duivel en gewoon deurdonderen! Haha
    Goed bezig! Ze zijn wel heel fanatiek dus 5 x in de week, Pff. Kom je in ieder geval met een goede conditie terug. Nou succes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Kitchener

Rowan

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 30773

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2021 - 05 Oktober 2023

Canadian expats

03 Oktober 2016 - 03 Januari 2017

Reizen in Nieuw Zeeland en Australie

23 Augustus 2014 - 13 Januari 2015

Afstudeerstage in Suriname

04 Februari 2013 - 02 Juli 2013

stage in Birmingham

30 Augustus 2012 - 21 December 2012

Studeren in Canada

Landen bezocht: