Uitgaan in Toronto & IFMA Diner - Reisverslag uit Toronto, Canada van Rowan - WaarBenJij.nu Uitgaan in Toronto & IFMA Diner - Reisverslag uit Toronto, Canada van Rowan - WaarBenJij.nu

Uitgaan in Toronto & IFMA Diner

Blijf op de hoogte en volg Rowan

30 November 2012 | Canada, Toronto

Afgelopen weekend zou ik 2 feestjes hebben. Een feestje bij 1 van de rugby meiden thuis en zaterdag zou ik uit in Toronto. Helaas ging vrijdag avond neit door, omdat het meisje dat me zou meenemen naar het feest en later in de avond weer thuis zou afzetten, ziek was. Dus ging ze niet meer naar het feest. Aan de ene kant kwam me dit wel goed uit. NU had ik een goede nacht slaap voordat ik uit zou gaan in Toronto.

Dus zaterdag ochtend rond 11 uur de bus richting Toronto. Helaas in het openbare vervoer in het stadje war ik woon niet zo heel goed. Dus deed ik er 1 uur en 2 bussen over om bij de busterminal te komen waar de bus naar Toronto van zou vertrekken. Al me aansluitingen gingen beter dan verwacht en ik was nog vroeg bij de bus dan ik had gepland. Je moest namelijk minstens een half uur van te voren zijn, zodat je een kaarjte kunt kopen en een beetje vooraan in de rij staat. Sta je ergens achter aan en is de bus vol, dan heb je pech!
Om 2 uur kwam ik aan in Toronto (ben toch best wel gek op die stad) en Kaitlyn en Josh kwamen mij ophalen. Eerst gingen we naar Kaitlyn haar Residence, want het was nog een beetje te vroeg om een kamer voor mij te regelen. Na een tijdje op haar kamer te hebben gezetten en lekker gepraat te hebben, konden we naar de balie om een kamer voor mij te regelen. De kamer die ik kreeg was prima voor elkaar voor de $15 die ik er voor moest betalen. Er was een bed, bureautje, een kastje en er lagen zelfs 2 handdoeken voor mij klaar.

Toen gingen we op pad om 2 vrienden (een stelletje) van Kaitlyn te treffen. Kaitlyn en Josh hadden nog geen lunch gehad, dus dat eerst maar gehaald. Daarna zijn naar de 'core' (kern/centrum) van Toronto gelopen om daar in wat winkels te kijken. We kwamen langs een comics book store en Josh is gek van stripverhalen dus moesten we daar natuurlijk naar binnen. Ik was er nog nooit geweest dus vond ik het niet erg. Grappig om te zien hoe gek iemand kan zijn op verzonnen personage en het leven dat ze lijden. IN de store kon je niet alleen stripboeken kopen maar ook kleine of (veel) grote beelden van ze kopen.
Uiteindelijk heb ik 2 dvds gekocht voor ALita. Ze heeft een heel verzameling er van en toen ik laatst bij haar huis was, zag ik dat ze de laatste films van 2 series miste. ALvast een deel van haar afscheids/bedank kadotje.

Na onze trip in de stad, gingen we weer terug naar Kaitlyns huis. Het stelletje zou later ook naar haar kamer komen en dan zouden we gaan 'indrinken'. OMdat de drank zo duur is in Canada, drinkt iedereen eerst thuis zodat je minder geld hoeft uit te geven in de bar/club. Al vrij snel begonnen we met een drankspelletje Kings. Dit spel duurt altijd vrij lang, dus tegen de tijd dat we klaar waren, waren we allemaal al behoorlijk gezellig. Toen was de vraag: waar gaan we uit?
Kaitlyn gaat blijkbaar niet zo vaak uit. Queenstreet, de straat waar een heleboel bars enzo zijn, zagen de andere niet echt zitten. Moesten we met een taxi heen en waarscijnlijk stond overal een rij voor om binnen te komen. Na lang denken, discuseren enzo werd er uit eindelijk besloten om naar een bar te gaan genaamd Beer Station. In deze bar kon je 100 verschillende soorten bier krijgen. Hier hebben we een hele tijd gezetten en gepraat. Ook hadden we een praatje met de barvrouw, wie van Roemeense afkomst bleek en elke zomer naar het familie in Europa ging. We eindigt uiteindeijk met een lijstje van plaatsen waar we heen moesten om mij de ultime Toronto ervaring te geven.

Op het lijstje stond ook een bar/cafe iets waar we volgens haar na Beer Station heen moesten gaan om Nachos te eten. Dus wij naar die bar toe (genaamd Sneaky Dees), bleek nog een heel eind lopen te zijn. ONderweg kwamen we raar uitziende autos tegen met een bewaker er bij. BLeek dat ze de volgende dag in die straat een film zouden gaan filmen. Josh helemaal enthousiast, hij kende blijkbaar de film.
Aangekomen bij Sneaky Dees, herkende ik het. Alita had me deze plek aangewezen tijdens 1 van onze autotourtochten door de stad. De tent bestaat uit 2 delen, een 'restuarant' gedeelte en een club gedeelt. Wij zijn naar het restaurant gedeelte geweest om Nachos te eten. En veel dat het was!

Na een tijdje daar gezetten te hebben en een poging gedaan te hebben om de nachos op te eten (niet gelukt), gingen we op onze weg naar huis. Volgens mij was het een behoorlijk eind lopen, maar als je dronken bent maakt het allemaal niet zo veel uit. Bovendien was Josh erg grappig, hij had pure Firebal (1 of andere vieze sterk naar kaneel smaakende drank) gedronken. Vooral de volgende ochtend kon je zien dat hij meer had gedronken dat mij en Kaitlyn. Wat zag die jongen er slecht uit en hij voelde zich zo misselijk!

Ontbijten of eigelijk meer brunch deden we in de kantine van Kaitlyn haar Residence. Ze hoeft zelf niet te koken. Ze kan gewoon daar heen gaan en daar kan ze eten krijgen. Ze heeft een pas waar geld op staat waarmee ze betaald.

Na ontbijt was het een beetje de vraag wat we gingen doen. Helaas was het niet helder genoeg om naar de CN Tower te gaan. Dus hadden we het lijstje van die bardame van de vorige avond er nog maar een bij gepakt. Daar stond Kensington Market op, wat ook 1 van de dingen in mijn Canada boek is. Dus zijn we daar heen gelopen. Het was niet echt een markt, maar allemaal kleine winkeltje van geimigreerde mensen van over de hele wereld. Meeste apart dingen kon je er volgens mij komen. We waren geen van alle echt in de stemming om winkeltjes in te gaan lopen en rond te kijken. Verder was er ook een tatooshop en een Borritos zaak in Kensington Market, die ook op ons lijstje stonden.

Uiteindelijk besloten we om een museum te gaan bezoeken. De exhibiti van de National Art Gallerie trok ons niet aan, dus zijn we naar het SChoenen Museum geweest. Dit was opzich best een grappig museum,, maar een echte indruk maakte het niet op mij.Daarna gingen we lekker een kopje warm chocomelk/koffie drinken.Vervoglens gingen we naar Kaitlyns kamer om daar een film te kijken voor een uurtje. Ik wou graag een bepaalde bus terug naar huis halen, omdat ik dan niet te laat thuis zou zijn en ik waarschijnlijk niet in de file zou komen. Dat weekend was de Grey Cup finale in Toronto. Die Cup is van America Football. Football is dit seizoen erg in trek, omdat het ijshockey seizoen is afgelast vanwege grote problemen tussen de bond en de spelers over loon. Ijshockey is immers DE sport van Canada, hoewel officieel de nationale sport Lacrosse is.

Me terugreis liep voorspoedig en was lekker op tijd thuis. Maar wat was het koud!!! Ijzige wind, bah geen pretje als je op een kale parkeerplaats op je bus moet wachten. Zaterdag hadden we het eerste beetje sneeuw gehad, dus koud zal het nog wel een hele tijd blijven.

Vanavond had ik een IFMA diner. IFMA (international facility management assocation) is de organisation die over Facility Management gaat en waar ook mijn opleiding is bij aangesloten. De hele opleiding was uitgenodigt om naar Moose Winooski (weer een restaurant keten) te komen en daar gezellig met zijn alle te eten. Voor het avond eten kon je lootje kopen en daarmee prijzen winnen. Het geld dat er mee opgehaald werd zou naar IFMA gaan. Bij Moose is het normaal, dat als iemand jarig is; de bediening klappende naar je tafel loopt met een Moosehead, die op je hoofd zet en dan een verjaardagsliedje gaat zingen. Dit is natuurlijk ook heel grappig om te doen wanneer iemand neit jarig is, maar gewoon om die gene te stangen.

Dat had Alita dus ook voor mij verzorgt. Voor ik het wist had ik dat helm ding op me hooft en probeerde iedereen fotos te maken. Maar bij mij ging het nog een stapje erger. Iemand van de bediening had een kom met slagroom en duwde mijn volle gezicht er in. Hele neus vol met slagroom, heerlijk hahaha. Iedereen lachen, ik ook. Wat kan je ook anders?
Eerst verdachte ik 2 klasgenoten, Ryan en Jack er van dat zij hadden gezorgt dat ik als 'jarige' werd aangezien. Want we hadden het er die middag op school kort overgehad. of nouja, hun hadden voor de grap opgemerkt dat ze zouden zeggen dat ik die avond jarig was. Ik zei prima, doe maar. Niet wetend wat het betekend om jarige te zijn bij Moose.
UItiendelijk had ik nog 2 prijzen gewonnen, twee prachtige kerstmokken vol met snoep en zakje chocolade om chocolademelk te maken.
Het was een zeer gezellige avond =D

Op school gaat het nog steeds goed. Hoewel ik gisterne tot kwart over 12 nachts op school had gezeten om aan een project en presentatie te werken met Ryan en Lindsay. Niet leuk! Vanochtend de presetnatie geven, ging wel goed en vanmiddag dat verslag ingeleverd. Beetje jammer dat de leraar juist gister avond een mialtje had gestuurd met dat de deadline van het project verplaats was naar het eind van de les ipv begin van de les. Iedereen die dus zijn nacht had opgeoffert om dat verslag af te kirjgen, had het eigelijk een beetje voor niks gedaan.
Nog 4 verslagen, 4 tentames en 1.5 week te gaan. Kan niet geloven dat school dan al is afgelopen. Wat is het snel gegaan.

Morgen avond ga ik uit met Lindsay, zaterdag en/of zondag ga ik met Alita kerst inkopen doen. Of nouja, ik ga soevenier score denk ik.

Nog 23 dagen en dan ben ik weer thuis! Tot snel dus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Toronto

Rowan

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 693
Totaal aantal bezoekers 30509

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2021 - 05 Oktober 2023

Canadian expats

03 Oktober 2016 - 03 Januari 2017

Reizen in Nieuw Zeeland en Australie

23 Augustus 2014 - 13 Januari 2015

Afstudeerstage in Suriname

04 Februari 2013 - 02 Juli 2013

stage in Birmingham

30 Augustus 2012 - 21 December 2012

Studeren in Canada

Landen bezocht: