Rodeo en surfen - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Rowan - WaarBenJij.nu Rodeo en surfen - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Rowan - WaarBenJij.nu

Rodeo en surfen

Blijf op de hoogte en volg Rowan

21 December 2016 | Australië, Rockhampton

Dinsdag reden we van Mackay naar Rockhampton, een stad die ook wel bekend staat als de meat capital van Australië. Bij aankomst hebben we eerst een supermarkt opgezocht om boodschappen voor een paar dagen te halen. De rest van de middag hebben we lekker aan het zwembad gelegen. De volgende dag waren we weer op tijd wakker door de warmte en hebben we het kleine stadje re voet verkent. S avonds zouden we naar een rodeo gaan en we wouden alvast weten hoe we moesten lopen. Rockhampton heeft een behoorlijk aantal oude gebouwen, die er voor zorgen dat je het gevoel hebt dat je in een echte cowboy stad bent.

Na een duik in het zwembad en lunch, stapte we in de camper en gingen we naar de Botanic gardens waar we hadden afgesproken met een Nederlands meisje Mylene dat au pair op een boerderij 40 min rijden van Rock. Naast de gardens was er ook een gratis dieren tuin. Beide waren niet heeel geweldig, maar het was het eveb een leuk middagje uit. Het leek Mylene ook wel een leuk idee om mee te gaan naar de rodeo. Dus aten we samen diner en gingen  richting het Great Western Hotel. Deze heeft de grootste overdekte rodeo arena en elke week is er wel wat te doen op dat gebied. Wij gingen die avond naar een training kijken, de wedstrijd zelf was zaterdag pas maar dan zijn wij al weer honderden kilometers zuidelijker. Het was heel interesant om te zien hoe rodeo daar was, zoals voetbal in Nederland  is. We spraken  een man, en zijn zoon deed al rodeo vanaf zijn 4e en was nu 14 jaar. Helaas konden we verder niet met hem praten, want zijn zoon was als een van de eerstr in de ring, viel er naar af en moest naar het ziekenhuis. De leeftijd varietie was erg groot. Zo zagen we hoe een 5 jarige krummeltje op een stierkalf werd gezeten en een volwassen persoon mee liep/rende om er voor te zorgen dat hij bleef zitten. Maar we hebben ook volwassen mannen op grote stieren  gezien. Wat een variatie!

Donderdag reden we naar Agnes Water. De naam komt jullie misschien bekend voor, op de heenweg zijn we hier ook al geweest. We verbleven weer bij Cool Bananas, een heel gezellig hippie achtig hostel. We wouden weer terug omdat je er vrij goedkoop surfles kon krijgen, en het gewoon gezellig daar is. Die middag zijn we naar Town of 1770 gegaan, wwar captain Cook ooit aan land is gekomen. Hier hebben we lekker op het strand gelegen. S avonds na het avond eten heb ik nog een stukje hardgelopen, in een zwakke poging om fit te worden voor als we straks weer thuus zijn dat ik meteen weer mee kan rugbyen.

Vrijdag zouden de surflessen pas s middags beginnen dus konden we s ochtend eerst nog wat verkoeling in de zee zoeken. De surfles s middags was heeel leuk. Niet verwacht dat het zo leuk zou zijn, zelfs Inez zei dat. We konden allebei zo goed als elke x staan op het surfboard. Met de les werden we nog wel echt geholpen door de instructeurs, met bepalen  wanneer je moet gaan paddelen en op staan, waardoor het relatief makkelijk was. Als je alleen bent zal het wwl wat lastiger zijn.Na een uitputtende maar geslaagde  middag gingen we met een deel van de surfles samen eten en daarna nog napraten.

Zaterdag reden we naar Noosa, waar we op de heen weg ook al waren geweest, maar maar voor een uurtje. Nu zouden we 2 nachten blijven. We stonden die nachten niet op een camping, maar op de parkeerplaats van een hostel dat redelijk in de buurt van het centrum lag. S avonds hadden we afgesproken met een paar jongens uit nederland om daat mee uit te gaan. Super gezellig! We moesten goed 40 minuten lopen naar de bar waar we haddem afgesproken die naast een ander hostel zat, dus propvol met backpackers. Altijd een fijn sfeertje. Vanaf de bar ging om 12 uur een shuttle bus naar een nachtclub waar we tot half bleven.

Zondag lekker lui geweest. We wouden eigenlijk kayaken, omdat het hostel die gratis aanbood, maar ze waren helaas allemaal al uitgeleend. Uiteindelijk zijn we naar het winkelstraat gegaan om wat souveniers te kopen. In het hostel verbleven heel veel mensen voor langere tijd, waardoor het een soort van familie was. Erg gezellig, s avonds keken we met zijn alle een horror film (niet mijn favoriet maar goed). Maandag gingen we met een groepje een wandeling maken in het nationaal park. Het weer was niet echt geweldig, waaide hard, hetcwas bewolkt en regende zo af en toe. Deze periode wordt in Australië ook wel gezien als het regenseizoen. Gelukkig hebben we daar nog niet extreem veel van gemerkt.

Tegen het eind van de middag reden we naar Dicky Beach, in het zuiden van de Sunshine Coast. We zouden bij Jess blijven slapen, 1 van de twee australischr vriendinnen die we op de bus in NZ hadden leren kennen. Ze hadden meer vrienden over de vloer dus zaten we s avonds met 9 aan de eettafel. Dinsdag gingen we lunchen met Jess en Zoe en heeft Zoe laten zien waar zij woont. Terwijl Inez een middagje dutje deed probeerde ik of ik mijn ketting uit NZ te pakken kon krijgen, die lag namelijk achter het gasfornuis in de camper. Met wat hulp van Jess haar vader door de koelkast los te schroeven en naar voren te halen, lukte het! Ik helemaal blij :) gek idee trouwens; precies 2 weken en dan vliegen we naar huis.

Vandaag gaan we een dagje naar Brisbane, en rijden we daarna naar Jo in Gold Coast. Nog even 1 nachtje op bezoek voordat we Australië verlaten. Kijk er naar uit om haar weer even te zien!