An awesome mounten and rafting - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Rowan - WaarBenJij.nu An awesome mounten and rafting - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Rowan - WaarBenJij.nu

An awesome mounten and rafting

Blijf op de hoogte en volg Rowan

16 November 2016 | Nieuw Zeeland, Wellington

Dinsdag vertrokken we naar het Mt Cook. Toen we aankwamen was het weer ronduit gezegd kut. We zaten in de bergen, waar de wolken laag hingen, je kon de berg niet zien en het regende en waaide hard. Toch gingen we met een groot deel van onze groep erop uit om een wandeling van 3 uur return te doen. Uiteindelijk was ik met nog 4 andere die het tot hey einde hebben gehaald, de rest haakte eerder af. Het was een erg vlakke wandeling, die tot 3x toe met zeer schommelige bruggen over rivieren ging en eindigte bij een groot blauw meer waar ijsblokken (!) opdreven. Gelukkig koste de wandeling ons 2 uur en werden we bij de startplaatst weer opgehaald door de chauffeur om terug naar het dorp te gaan, want het was koud met natte kleren en wind.

S avonds speelde Veronika en ik kaartjespelletjes met twee kiwis (inez was elders). En het plan ontstond om de volgende dag samen met hun te gaan hiken. De rest van de bus ging door, maar wij beleven een extra dag, hopend dat het mooier weer zou worden.

Woensdag was het idd geweldig weer: het had gesneeuwd  op de bergen en we konden Mt Cook zien. S ochtends gingen met de jongens in de auto naar een startplek voor hikes net aan de andere kant vd berg. Eerst richting zo genaamde blue pools en daarna van de route  af, over de bergkam om uit te komen bij de Tasman Glacier Lake. Het was geweldig; de zon scheen, onbeschrijfelijk uitzicht, leuke groep en een helder blauw meer met ijs er in (zo zag die andere er de dag er voor niet uit vanwege het Kweer).

De jongens zette ons af bij het hostel, zij gingen door de wandeling die ik gisteren al had gedaan. Maar wij moesten eerst lunchen voordat we een andere wandeling konden doen. De nieuwe Stray bus arriveerde en ook zij gingen een wandeling doen bij aankomst. Dat kwam ons goed uit, want dan konden we weer mooi worden afgezet op de parkeerplaats. We zouden een wandeling doen die rond de 3 uur return zou duren en 2000 (!) traptreden inhield.   Wat een klim, want de treden waren natuurlijk niet zoals bij jou en mij in huis. Maar ook deze x was het alle energie en inspanning waard: wat een uitzicht. Het begint bijna saai te klinken elke x, maar dat is het alles behalve. Elke x weer diep onder de indruk. S avonds was er maar 1 ding waar over gepraat kon worden met de groep: de uitslag van de USA verkiezingen.

Donderdag vertrokken we naar Rangitata, waar we ons hadden ingeschreven voor raften! Wat was dat geweldig. Blijkbaar zijn er verschillende soorten moeilijkheidsgraden kwa stroomversnellingen en wij hebben tm 5 gedaan! Behoorlijk heftig!! We zijn niet over de kop geslagen in tegenstelling tot een boot voor ons, hoewel het niet veel scheelde omdat twee dames (ik noem geen namen.... oa Inez) vooruit paddelde ipv achteruit. En dat terwijl alles om teamwork en het zelfde ritme gaat met raften. Ik ben op het eind wel overboord geslagen, even niet op bedacht toen we heel hard tegen een rots aan vaarde :,)

S avonds hadden we bbq met de raft mensen en hebben we een flink feestje gebouwd in het huis van 1 van de guides. Na een kort nachtje, vertrokken we rond 6 uur richting Kaikoura. We kwamen halvewege de middag aan zodat mensen activiteiten konden doen waar ze zich voor hadden ingeschreven. Inez en ik had besloten lekker een middagje niks te doen.

Zaterdag vertrokken we richting Picton om te boot te pakken naar Wellington en daarmee was onze ronde op het Zuider eiland ten einde gekomen en onze laatste week in NZ begonnen. De boot tocht over Cook Street naar het noorder eiland was verschrikkelijk. Er was super veel wind wat voor hoge golfen leidde waardoor de boot op en neer ging. Je kon niet normaal lopen, het leek net of je dronken was. Misselijk was ik niet, maar echt goed voelde ik me ook niet.

Zondagochtend gingen Veronika Inez en ik een markt bekijken waar we verse en goedkope groente voor lunch kochten. Daarna gingen we naar het Te Papa musuem. Het is zo'n enorm museum en we hadden maar 1 verdieping van de 4 gezien, ma dat gaf niet want het is gratis en we wouden de volgende dag weer terug. S middags hebben we wat door de stad rond gelopen en wat winkels bekeken.