Super vet, quad rijden! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rowan - WaarBenJij.nu Super vet, quad rijden! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rowan - WaarBenJij.nu

Super vet, quad rijden!

Blijf op de hoogte en volg Rowan

20 November 2014 | Suriname, Paramaribo

Nog een snel een blogje, voordat ik zaterdag het binnenland in ga. Anders wordt de volgende waarschijnlijk echt super lang (nog langer dan normaal zeg maar ).

Vrijdagavond hadden we dus een bbq, of eigenlijk dat dachten we. Uiteindelijk kwam het er meer opneem dat onze huisbasin en haar zoon gekookt hadden en vervolgens mochten wij alles opeten. Ook prima natuurlijk! De kip kwam alleen van de bbq. Na het eten hebben we nog wat kaartje spelletjes gedaan en toen was het tijd om te stappen! Jammer genoeg gingen twee nieuwe huisgenootjes niet mee. Maar het was zeker een gezellig avondje.

Zaterdag overdag hebben we vrij weinig gedaan en s avonds zijn we met het hele huis uit eten geweest bij Zus en Zo. Tevens hebben we daar Sinterklaas kadotjes gekocht. Zondag werden we om half 11 opgehaald met twee autos en reden we in de richting van het vliegveld. Ik zat helaas in de verkeerde auto. Onze motor raakte namelijk onderweg oververhit en we moesten twee keer onderweg stoppen en hem laten afkoelen voordat de chauffeur er achter kwam waar het aan lag en hoe hij het kon maken.

Uiteindelijk op de plaats van bestemming, hadden de andere meiden al een hele tijd gewacht op ons. En we moesten ook nog even wat langer wachten, want de quads waren nog niet klaar. Beeetje olie er in, en nog een beetje, en toen was de olie op. Dus toen moest er nieuwe olie gehaald worden, en nog weer wat meer olie in de quad. Rond half 3 was het eindelijk zo ver: we vertrokken! Er waren 6 quads. 2 voor de gidsen en 4 voor ons. 2 van ons hadden geen rijbewijs, dus die gingen samen op de volautomatische quad. Een andere quad was semi-automatisch (schakelen met je hand) en de andere twee quads waren schakelen met de voet. Omdat we met zijn 7e waren, was er 1 persoon die alleen op de quad ging en dat was ik!

We reden over 3 verschillende soorten terrein: bauxietwegen, savanne terrein en door regenwoud! Het savanne terrein bestond vooral uit heel mul zand en allemaal kleine heuveltjes waar je hard overheen stuiterde met af en toe een grote waterplas heel hard doorheen te crossen. Het leuke vond ik het gedeelte door het regenwoud. Heel veel plassen (ook hele grote en diepe), krappe padjes en we zijn zelf onder een boom door een rivier gereden. Het was echt een geweldige dag.

Omdat we 2,5 uur later waren vertrokken dan anders, was het donker toen we terug kwamen. Bij de trip in zat ook nog avond eten. Iedereen kreeg een bordje patat met wat kip. Maar ik kreeg een enorm bord met 3 soorten rijst , bami en kip, omdat ik niet zo van patat hou. Veel te veel voor mij alleen, maar de rest hielp mij graag met het opeten omdat hun portie niet zo groot was.Uiteindelijk om 10 uur thuis, eigenlijk veel te laat voor een zondag. Maar het was het zeker waard.

Woensdag ben ik met Julia naar het de Hermitage Mall geweest om alvast Sinterklaas kadotjes te kopen. Vrijdag de 28e gaan we namelijk al Sinterklaas vieren en aangezien we aankomend weekend 4 dagen op trip zijn, blijft er weinig tijd over om kadotjes te kopen. Het was nog niet makkelijk, maar gelukkig wel gelukt. Nu het gedicht nog…….

Zaterdag vertrekken we om 8 uur s ochtends richting het Raleigh Vallen Nature Preserve en dinsdag avond komen we terug. Heb er erg veel zin in!

Xxxxxxx Rowan