Papa, mama en Inez op bezoek! - Reisverslag uit Darlaston, Verenigd Koninkrijk van Rowan - WaarBenJij.nu Papa, mama en Inez op bezoek! - Reisverslag uit Darlaston, Verenigd Koninkrijk van Rowan - WaarBenJij.nu

Papa, mama en Inez op bezoek!

Blijf op de hoogte en volg Rowan

07 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Darlaston

Donderochtend was ik s ochtends naar kantoor gegaan met het idee dat ik na 2 uurtje weer naar huis zou, omdat papa en mama dan vast wel aangekomen zou de zijn. Het liep alleen iets anders, papa, mama en inez hadden moeite met de juiste weg te vinden.
Om half 12 ging ik naar huis, het duurde alleen nog een uur voordat papa, mama en inez er eindelijk waren want het naviatie systeem kende mijn straat niet.

En daar waren ze dan eindelijk, heerlijk =D eerst even gegeten bij mijn huis en toen heb ik ze Darlaston laten zien. Niet dat er zoveel te zien is in dit gat, maar mijn kantoor kon ik zo wie zo laten zien. Verder moest ik naar de tandarts, omdat ik een beetje last van me tandvlees had op de plaats waar me verstandkies was getrokken. Daarna hebben we met zijn alle boodschappen gedaan en vroeg gegeten. Toen zijn papa en mama naar hun hotel gegaan en Inez en ik zijn met de metro naar Birmingham gegaan. inez wou heel graag naar de Primark, dus daar zijn we heen geweest. Verder hadden we nog een snel rondje gedaan door the Bull ring, het enorme winkelcentrum in het midden van Birmingham.

Vrijdag ochtend kwam papa en mama naar mijn huis toe en toen Inez en ik klaar waren, vertrokken we richting Rugby, het stadje waar het allemaal is begonnen. Rugby is een super mooi stadje en de school waar de mijn lievelingssport rugby ooit is begonnen bestaat nog steeds: een prive school waar maar 800 leerlingen op zitten. Verder hebben we het standbeeld van William Webb Ellis gezien, ik heb nog een rugby shirt gekregen van Rugby School en we hebben lekker op een terrasje gezeten in de zon.

Na Rugby gingen we naar Stratford-upon-Avon, de geboorteplaats van Shakespeare. We liepen wat rond, gingen met een bootje naar de overkant van de rivier. Ook vonden we het geboortehuis van Shakespeare. Daarna was het tijd voor mama haar verjaardags kado, een echte Engelse afternoon tea (in nederland high tea). Ik had nog nooit een high tea gehad, maar het was erg lekker. Helaas zaten we binnen, want het was weer een prachtige, zonnige, heerlijke dag. Door de high tea, hadden we s avonsd helemaal niet echt honger.

Zaterdag ochtend gingen we eerst naar Lichfield,, maar zit was eigelijk meer om de ochtend even door te komen. In Lichfield hebben we de Catherdraal bekeken. Het leukste die dag zou pas rond 2 uur beginnen: steeple chase paardenrace. We gingen naar Uttoxeter, daar was een familiedag op de racecourse. We hadden geen van alle nooit zo iets gezien. Toen we aankwam had mama meteen een praatje met de parkeerwachter, hij beloofte ons dat hij ons wel naar de andere kant van de baan zou brengen, waar je normaal duurder tickets voor moet hebben.
Nadat we de auto hadden geparkeert in het midden van de ring, werd het al gauw duidelijk dat in Engeland dit een grote familie picknick dag was. We kwamen op de weg naar de rand van de ring, allemaal gezinnen tegen die hele campeer tafels en stoelen hadden genomen met koelboxen vol eten.

Over de hele middag zouden er 7 races zijn, in totaal hebben wij er 5 gezien. 3 vanaf de binnenkant van de baan gezien, waar ook alle auto geparkeert stonden en de meeste gezinnen waren. Langs de buitenkant van de baan waren de tribunes, de stallen, de presentatie ring en de kamer waar de jockeys geweegt worden. Na 3 races zagen we de parkeerwachter weer. Tijdens de races is de doorgang tussen het midden en de buitenkant dicht, maar tussen de races is hij gewoon open voor doorgang als je de juiste tickets hebt.
Maar de parkeerwachter gaf ons een soort VIP behandeling. Nog voor de rest door de hekken mocht, waren wij al aan de andere kant en mocht wij naar de andere kant. Ook kregen we nog 2 programmaboekjes.
Vanaf de andere kant was echt heel leuk, we hadden gekeken hoe de paarden eerst rondje naar rondje moeten lopen en word voorgeleidt, hoe de eigenaren in het midden op het gras staan. Dan lopen de jockeys even naar de eigenaren toe, praatje maken en vervolgens stappen ze op. Ook konden we veel beter de racecourse zien. Het was erg leuk!

's avonds gingen we uiteten met zijn 4, om alvast mijn verjaardag te vieren en het was inez haar laatste avond. Ook was het papa en mama hun laatste avond in het hotel.

Zondag ochtend konden we redelijk rustig aan doen. Papa en mama hadden eerst nog even boodschappen gedaan en daarna gingen we met de auto richting het vliegveld. Ruim optijd kwamen we bij het vliegveld aan. we hadden nog iets kunnen drinken, maar inez was volgens mij een beetje zenuwachtig want ze wou niet. Na een tijdje moet ze toch echt door de eerst controle. Daar eenmaal achter kwamen we er achter dat mama haar jas nog had, dus ik snel inez bellen. Jas overgeven en toen was ze echt weg; opweg naar nederland! Gelukkig nog maar een kleine 2 maandjes.

S middags zijn we met zijn 3en naar Warwick Castle gegaan. Het kasteel was heel mooi,, maar helaas was het er echt super super druk en dat vond papa niet zo leuk. Mama en ik zijn nog wel echt in het kasteel geweest, maar door de drukte viel het allemaal een beetje tegen. Het waren vooral gezinnen met kinderen.

Maandag ochtend werd ik wakker gemaakt door mama die een verjaardagsliedje zong. Lekker met zijn 3en ontbeten en daarna gingen we naar Oxford. Op de heenweg stonden we in de file voor de afslag naar Warwick Castle, gelukkig kwamen we daar op een gegeven moment achter dus konden we gewoon 1 rijbaan naar rechts en daar reed het weer lekker door. We hadden de auto op een parkeerplaats geparkeerd na buiten oxford en toen gingen we met de bus richting het centrum. Kon papa ook eens kijken ipv de hele tijd op de weg letten en we zaten in een dubbeldekker, waar ze ook nog niet in hadden gezetten. Toen we in het centrum waren hebben we eerst een terrasje opgezocht om lekker in de zon te zitten en een gebak besteld, om toch een beetje mijn verjaardag vieren. Toen de gebakjes op onze tafel werden gezet, had de mijne 2 kaarsjes. Had mama geregeld haha.
Oxford was verschrikkelijk mooi, de universiteit heeft echt de meest prachtige en oude gebouwen. Heerlijk rond gelopen, van het prachtige weer en de omgeving genoten. Rond half 4 zaten we weer even op een terrasje,, helaas niet in de zon. Daarna moesten we al weer naar huis, want het was nog anders half uur rijden. OP de terugweg kwamen we wederom in de file, helaas konden we deze keer er niet omheen rijden. We hadden een klein foutje gemaakt met onze route, dwars door Stratford is niet de beste route op zo'n mooie dag. Super druk.

Alles bij mekaar was het echt een super weekend. Heerlijk weer, hele gezin bij elkaar en prachtig Engeland verkennen. Super, echt genoten.

Papa en mama blijven hier nog een paar dagjes hier, vrijdag ochtend gaat hun boot weer richting Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowan

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 30470

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2021 - 05 Oktober 2023

Canadian expats

03 Oktober 2016 - 03 Januari 2017

Reizen in Nieuw Zeeland en Australie

23 Augustus 2014 - 13 Januari 2015

Afstudeerstage in Suriname

04 Februari 2013 - 02 Juli 2013

stage in Birmingham

30 Augustus 2012 - 21 December 2012

Studeren in Canada

Landen bezocht: