Party Part - Reisverslag uit Darlaston, Verenigd Koninkrijk van Rowan - WaarBenJij.nu Party Part - Reisverslag uit Darlaston, Verenigd Koninkrijk van Rowan - WaarBenJij.nu

Party Part

Blijf op de hoogte en volg Rowan

02 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Darlaston

Afgelopen week was lekker druk op werk. Maandag en disndag bezig geweest met een opdracht voor Mark die dinsdag echt af moest. Was een beetje kort dag,, dus hij vroeg zoveel mensen mogelijk. uitendelijk waren we met zijn 5e aan het werk. Uiteindelijk op tijd afgekregen. Woensdag hadden we een meeting, met energy bedrijf E.on die ik geregeld had. Dat mag ik de laatste tijd vaker doen, afspraken plannen. Best lastig, want iedereen heeft een druk schema.

Vrijdag waren Nina en ik vrij, dus we waren van plan om te gaan zwemmen. S ochtends had ik eerst uitgeslapen, daarna lekker geskypt met Anne. Mijn buskaart was bijna afgelopen, dus ik moest speciaal naar Walsall voor een nieuwe buskaart. Helaas was het buskantoor dicht vanwege goede vrijdag, had ik van te voren al een beetje verwachten maja wou het toch proberen. Dus weer terug naar huis en toen groot deel van de middag niks gedaan. We hadden op internet gekeken en daar stond dat het zwembad rond half 4 open was voor publiek zwemmen. Dus nina en ik die kant op, was er helemaal niemand te bekennen. Er stond geen auto,, deur was niet open, helemaal niks. Dus toen konden we weer naar huis.

Zaterdag was ik weer naar Walsall gegaan, ditmaal lukte het wel om een buskaart te kopen. Ik zou Nina ontmoeten in de 'winkelstraat' van Darlaston zodat we meteen konden fitnessen, dan hoefte ik niet eerst nog helemaal naar huis om mijn sportkleding op te halen. Na het sporten deden we onze wekelijkse boodcshappen. 's avonds zouden we voor de eerste keer uitgaan. Eerder had ik het er met Mark (mijn baas) al over gehad en hij zei dat we vast wel een keer met zijn dochter Emily uit konden.

Dus dit weekend vas het zo ver. Om 9 uur gingen Nina en ik met de bus naar Wolverhampton. Vanaf het busstation moesten we een taxi nemen naar het huis van een vriendin van Emily. Eerste taxi die ik aansprak, geen succes. Blijkbaar spreek je in Engeland geen taxi's aan, maar bel je eerst en daarna wordt je een taxi aangewezen. Dus toen heb ik 3 x naar het taxinummber gebeld dat Emily ons had gegeven. De eerste 2 keer ging het niet goed, ze drukte me telkens weg. 3e keer eindelijk succes.
Maar toen was de vraag, hoe weten we wlke taxi voor ons is? We zagen een taxi staan met het telefoonnummer er op dat ik gebeld had, dus die hadden we aangesproken en die heeft ons naar het adres gebracht. Pas later zag ik dat ik een smsje van het taxi bedrijf had die precies verteld hoe onze taxi er uit zag. Weer wat geleerd.

Bij het huis van de vriendin van Emiliy, hebben we eest wat gedronken. We zouden die avond met zijn 9e uitgaan. De meiden in Engeland kleding zich wel wat anders dan we in Nederland doen. Iedereen draagt rokjes of jurkjes, korte broekjes en als je het figuur er voor hebt, een topje die boven je navel zit. Beetje anders zeg maar, zaten Nina en ik in onze spijkerbroek en tshirtje. Verder neemt niemand een jas mee, hoe koud het ook is. Dus ze liepen allemaal in zomerkleding terwijl het -2 ofzo was. Mijn niet gezien! Nina en ik vond het al niet zo warm in onze jassen.

Eerst gingen we naar een bar, waar shotjes 1 pond waren. Nina en mij was het in het huis al duidelijk dat deze dames kost van het kosten zo snel mogelijk super dronken wilden worden. Dus ook de shotjes gingen er goed in. Na de bar, gingen we naar een bar waar ze indie-rock muziek draaiden. Beetje anders dan gewent, we kenden helemaal geen elk nummer dat er gedraait werd. Maar voor een avondje was het prima te doen.
Goed dronken en half 4 s ochtends vonden Nina en ik het wel goed. De taxi was snel gevonden en opweg naar huis waren we!

Zondag vrij weinig gedaan. Maandag zijn we s middags naar de bioscoop geweest, naar the Host. Was super leuke film en gezellig om naar de bios te gaan. NIna had eerder het weekend al geprobeerd om boterkoek te maken, helaas hadden we geen weegschaal, dus was hij niet goed gelukt. Vandaag 2e kans, maar we hadden niet gezien dat de bakvorm de vorige keer gelekt had. Dus toen Nina de over open deed om te kijken hoe ver de boter koek was, allemaal zwarte rook en de koek was donkerbruin. Weer geen geluk! Volgende keer beter hopelijk.

Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowan

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 30635

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2021 - 05 Oktober 2023

Canadian expats

03 Oktober 2016 - 03 Januari 2017

Reizen in Nieuw Zeeland en Australie

23 Augustus 2014 - 13 Januari 2015

Afstudeerstage in Suriname

04 Februari 2013 - 02 Juli 2013

stage in Birmingham

30 Augustus 2012 - 21 December 2012

Studeren in Canada

Landen bezocht: