week nummero 2 - Reisverslag uit Darlaston, Verenigd Koninkrijk van Rowan - WaarBenJij.nu week nummero 2 - Reisverslag uit Darlaston, Verenigd Koninkrijk van Rowan - WaarBenJij.nu

week nummero 2

Blijf op de hoogte en volg Rowan

15 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Darlaston

Hallo allemaal!

Ondanks dat alles nog niet helemaal gaat zoals ik graag had gewilt, is de tijd toch al best gevlogen. Ik zit hier al weer bijna 2 weken!!

Deze week was het gelukkig was wel drukker op stage en had ik wat meer te doen, behalve vandaag. vandaag zou ik eerst eigelijk de hele dag thuis blijven, omdat ik nieuwe keukenstoelen thuis afgeleverd zou krijgen (en ze wisten niet hoe laat, kon de hele dag zijn) en ik had nogal wat troep van vorige bewoners in het opberghok staan (kapotte tv, magnetron enzo) die ik er graag uit wou hebben. Dat kwamen ze vandaag ook ophalen. Wonder boven wonder waren me stoelen er al om half 9 ander half uur latern kwamen ze ook al de troep ophalen. Dus toen heb ik me snel omgekleed en ben ik alsnog naar kantoor gegaan. Helaas waren Sue en Mark er beidde niet, en Umair (jongen waar ik waarschijnlijk veel mee ga samenwerken) had ook niet echt iets te doen. Dus rond 3 uur alweer weekend.

Meestal ben ik deze week na stage even naar de bieb gegaan, om gebruik te maken van hun internet. En natuurlijk moeten er ook boodschappen gedaan worden. Vanavond en morgen middag ga ik vooral het huis opruimen/schoonmaken want rond 6 uur komt Nina met haar vriend! Eindeilijk niet meer alleen, hoewel het miss wel even wennen zal worden.

Gisteren avond ben ik voor het eerst naar de rugby geweest. Voordat ik al naar Engeland ging, had ik al contact op genomen met een meid van het team en zei zij dat er een Nederlandse in het team zat die ook nog eens dicht bij mijin de buurt woonde. Toen ik haar email adres had, heb ik haar meteen gemailt.
Sarah en haar vriend Cillian kwamen me om 6 uur ophalen, wat precies kan aangezien ik om 5 uur vrij ben. Sarah blijkt een 27 jarige zweedse van oorsprong te zijn en ze heeft 7 jaar in nederland gewoont. Ook heeft ze in het nederlandse vrouwen rugby team gespeeld, best wel een talentje dus. Cillian is een paar jaar jonger dan haar. Ze zijn speciaal voor zijn rugby hier naartoe gegaan en hij studeert in Wolvenhampton, waar ze samen wonen. De hele weg naar de Moseley Rugby Club gezellig geklets en ik weet nu zo'n beetje alles over Sarah haar rugby verleden (ze is een echte kwebbelkous haha). Cillian zijn training begon om 7 uur, onze om half 8. Sarah vertelde me dat ze altijd zelf ging warmlopen en strechen enzo omdat ze dat in de training helemaal niet deden. Ik heb met haar meegedaan, want ik weet hoe belangrijk warmingup is.

De training zelf vond ik niet zo. Het niveau was voor me gevoel een stuk lager dan dat ik gewend ben. Eerst gingen we touch spelen, dat was dus de warmingup voor de rest van het team. Vervolgens werd ongeveer de hele training geweid aan het zien van gaten in de verdeding door middelen verschillende oefeningen. Ik had alleen het gevoel dat sommige oefeningen nog een stapje te hoog waren voor het team. simpele lijn oefeningen waar volgens mij meer op zijn plaats. Maar ach, het was me eerste training pas, dus zo veel heb ik er ook nog niet van gezien. Wat wel jammer is, is dat je echt maar 1 uur training hebt. Ze trainen namelijk op een speciaal veld van nepgras en met rubberen bolletjes. dit veld moet ook gedeelt worden met de voetbal, dus na 1 uur is het gewoon klaar.
Ik ga weer contact op nemen met Sarah en ik hoop dat ze me kan ophalen en thuisbrengen voor training elke keer. Is toch eeen leuke manier om lekker in contiditie te blijven. Of ik wedstrijden kan/mag/wil spelen weet ik nog niet. Eerst maar een paar keer meer naar training. Het team leek in ieder geval wel heel gezellig.

morgen komt Nina dus, 's ochtends ga ik nog maar weer eens op zoek naar een internet cafe om te skype met papa, mama, inez en Anne. Ik was deze week op het kantoor waar de vrouw zit waar ik elke keer contact mee heb over internet. haar naam is Tanya. Maar Tanya moet met Dawn (de vrouw die me de eerste dag het appartement liet zien) overleggen over het internet (er echt internet komt of gewoon 2 dongels) Had ze nog steeds niet gedaan, maar dat zou ze vandaag of maandag doen. Zodra ze het wist zou ze me email sturen. Heb vandaag geen email gehad, dus het zal nog wel niet geregeld zijn. Fijn... weer een week verder dus zonder internet. Sue en Mark verontschuldigen zich elke keer als we het over het internet hebben. Ze zijn het er beide overeens dat het al geregeld dat moeten worden voordat ik kwam. Maar dat is allemaal misgegaan omdat de vrouw die dat zou doen met zwangersschap verlof is. In ieder geval, uiteindelijk zal ik internet krijgen!

Wat er zondag op de planning staat is nog niet duidelijk. Misschien gaan Nina, haar vriend en ik wel Birmingham bekijken.

Jullie horen van mij ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowan

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 30619

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2021 - 05 Oktober 2023

Canadian expats

03 Oktober 2016 - 03 Januari 2017

Reizen in Nieuw Zeeland en Australie

23 Augustus 2014 - 13 Januari 2015

Afstudeerstage in Suriname

04 Februari 2013 - 02 Juli 2013

stage in Birmingham

30 Augustus 2012 - 21 December 2012

Studeren in Canada

Landen bezocht: