exploring Montreal. - Reisverslag uit Montréal, Canada van Rowan - WaarBenJij.nu exploring Montreal. - Reisverslag uit Montréal, Canada van Rowan - WaarBenJij.nu

exploring Montreal.

Blijf op de hoogte en volg Rowan

16 December 2012 | Canada, Montréal

Best lekker geslapen vannacht. We waren dan ook wel een ietsiepietsie moe van het reizen en lopen.
Benieuwd naar ons ontbijt liepen we om half negen naar beneden.
Er lagen een wit en een bruin brood op het aanrecht en een schaal met bananen en er stond sinasappelsap in de koelkast. Ook zat er nog koffie in de pot. Dus ook maar wat thee gezet en lekker gesmikkeld.
Toen we onze neus buiten de deur staken was het koud !!! Iedereen liep met muts op en sommigen met een sjaal voor de mond (dat was erg overdreven), maar het was beslist fris.
Daarna richting Ile St. Helene met de metro. Super makkelijk als je eenmaal weet hoe het werkt.. Je bent in no-time onder de stad door voor weinig geld en de metro komt iedere 10 minuten. Maar meteen een 3 dagen kaart gekocht, zodat je overal kunt op en uitstappen.
St. Helene was TOTAAL verlaten, we waren de enige mensen op het eiland. Leuk uitzicht op Montreal en lekker om wakker te worden.
Daarna naar Oud-Montreal en eerst warme chocomel gedronken om warm te worden. Het VVV kantoor was helaas dicht, dus geen info wat we konden doen. Toevallig kwamen we langs een museum over de totstandkoming van Montreal. Was leuk (en lekker warm) omdat even te zin. Daarna wilden we de Notre Dame bekijken, maar laat daar nou net een concert zijn ! Andere keer dan maar.
Toen weer in de metro gestapt naar Mont Royal, de berg in Montreal waar de stad de naam aan heeft te danken en met een prachtig uitzicht over de stad. Alle !!! trappen beklommen en boven buiten adem van het (koude) uitzicht genoten. Het was heel helder zoals je op de foto's kunt zien dus erg mooi.
Met de bus weer naar beneden, met een leuke buschauffeur. Toen eerst weer even opgewarmd en boodschapjes gedaan.
Daarna lekker met zijn 2en gekookt en samen onze soep,sla,biefstuk en aardappeltjes gegeten.
Na het eten raakten we aan de praat met Lizelle. Ze komt uit Zuid-afrika en werkte voor een jaar in Montreal. Ze vond het leuk eens te praten met mensen die Engels kunnen want ze kan geen Frans en er zitten nogal wat franse mensen in het hostel. Haar even laten kennismaken met onze pepernoten. Ook de Fransen maar wat gegeven. Ze vielen in de smaak. !! Nu nog even uitzoeken hoe laat we morgen naar Quebec kunnen reizen en wat we daar kunnen doen. Of we dan nog zin hebben om ergens en borrel te gaan drinken ??