Justin Bieber and first school day - Reisverslag uit Kitchener, Canada van Rowan - WaarBenJij.nu Justin Bieber and first school day - Reisverslag uit Kitchener, Canada van Rowan - WaarBenJij.nu

Justin Bieber and first school day

Blijf op de hoogte en volg Rowan

05 September 2012 | Canada, Kitchener

Gisteren was het maandag en Labour Day. Geen idee waar Labour day voor staat, maar het word hier in ieder geval geviert als een lang weekend (tenminste, dat is wat ze een miljoen keer zeiden op de radio). 's ochtends ben ik bezig geweest met het kado dat ik van anne heb gekregen. Het is een foto van ons, alleen dan in puzzel form. Het is nogal een lastige puzzel, aangezien hij in een kroeg in Groningen is genomen dus op ons twee na is er heel veel (heel veel) zwart. Niet echt het handigste voor een puzzel. Voorlopig is hij in ieder geval nog niet af.

Deze hele week zijn er allemaal introductie activiteiten in de Residence, zodat iedereen elkaar wat beter kan leren kennen. Gisteren waren er vanaf een uur of 12 allemaal luchtkussen (stormbaan, iets met ballen gooien, een klikkeband muur enzo), verder was er vanaf 2 uur een bbq, maar daar ben ik niet meer naar toe geweest.
Ik was samen met me huisgenootje Mayumi naar de activiteit gegaan (samen is beter dan alleen).Toen we er eenmaal waren heb ik 2 meiden leren kennen. Ze waren heel aardig en we besloten om samen 's avonds naar een feestje op de verdieping te gaan.

Rond 2 uur kwam Alita me ophalen. We zouden die dag Stratford gaan bekijken, een prachtig klein oud stadje. Tevens ook de stad waar Justin Bieber is geboren en waar zijn moeder nog steeds leeft (o yeah). Natuurlijk weer dik de toerist uitgehangen en overal fotos van gemaakt.
Op de terugweg na Alita de toeristische route, dus weer behoorlijk was platteland gezien. Canada is zoveel groter en ruimer dan Nederland, echt prachtig. We kwamen ook door een regio waar een soort Amish woonden. In die regio zijn zij de groot grondbezitters, met enorme bedrijven. Helaas zijn we geen paard en wagen tegengekomen.

Na samen wat gegeten te hebben in een (hoe kan het ook anders) fastfood keten, heeft Alita me afgezet bij de Residence. Toen ben ik naar de kamer gegaan van die 2 meiden die ik s middags had ontmoet. Helaas bleek er die avond geen feestje te zijn, waarschijnlijk dacht iedereen op tijd naar bed omdat de volgende dag school zou beginnen. Dus toen ben ik maar blijven hangen en hebben we met zijn 3e tv gekeken.

En vandaag was het dan eindelijk zo ver, me eerste schooldag. Aangezien ik nog het een het ander moest regelen (studentenkaart), ben ik niet naar het eerste college gegaan. Dit was zo wie zo een keuze vak en ik wist al dat het andere vak zou kiezen.
Het was werkelijk een verschrikkelijke ochtend. Om 8 uur was ik al bij de international student office, in de hoop mijn studentenkaart te krijgen. Uiteindelijk werd ik van de ene balie naar het andere kantoor gestuurd, van de een wachtrij naar de andere. Om gek van te worden. Uiteindelijk had ik dan eindelijk een studentkaart weten te bemachtigen rond kwart voor 11 (kleine 3 uur later). Het weer is hier inmiddels omgeslagen en het heeft behooorlijk wat geregent vandaag, dus besloot ik met de bus naar Cambridge campus te gaan. Na zo'n 20 cent te weinig te hebben betaald kwam ik op school aan. Daar ben ik opzoek gegaan naar Jim Bechard, hij is de contact persoon van Conestoga voor Hanze. Hij had mijn rooster en heeft me een beetje rond geleid. Toen ben ik in het lokaal gaan zitten waar de meeste lessen gehouden worden. Iedereen heeft hier zijn eigen plek en er zijn kleine kastjes waar je bijvoorbeeld je boeken in zou kunnen bewaren met een slot er op.

Melissa is het meisje dat zich heeft aangeboden mijn 'buddy' te zijn, ze is een heel aardig meisje en ze heeft me nu al uitgenodigt om een keer een weekendje mee te gaan naar hun 2e (of 3e) huis. Blijkbaar hebben haar ouders er meer dan 1 als ik haar goed begrepen heb.
We hadden vandaag een excursie naar een stadsdeel van Cambridge, genaamd Galt. Hier zal het project dat we het komend semester moeten maken over gaan.

De mensen hier zijn allemaal zo aardig, je word binnen no time overal voor uit genodigt en zijn altijd bereidt om te helpen.

Nu eerst maar eens wat eten, en dan kijken tot hoe laat de 'mall' open is; ik moet rugbyschoenen! Vanavond, morgenavond en donderavond zijn de try-outs. Eens kijken of ik in het team kan komen.
Mocht het winkelcentrum niet open zijn vanavond, ben ik uitgenodigt voor een feestje bij iemand thuis.

Ik houd jullie op de hoogte ;)

  • 05 September 2012 - 02:55

    Rolisa:

    Je schrijft leuk Rowan en wat een belevenissen al! Paarden kom je vast snel tegen als het net als hier is, zijn er over al grote ranches.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Kitchener

Rowan

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 30627

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2021 - 05 Oktober 2023

Canadian expats

03 Oktober 2016 - 03 Januari 2017

Reizen in Nieuw Zeeland en Australie

23 Augustus 2014 - 13 Januari 2015

Afstudeerstage in Suriname

04 Februari 2013 - 02 Juli 2013

stage in Birmingham

30 Augustus 2012 - 21 December 2012

Studeren in Canada

Landen bezocht: